• „Erasmus+, Technika w działaniu — Innowacje elektryczne i cyfrowe”

          • Nasza szkoła otrzymała 65 180 euro na realizację zagranicznych praktyk zawodowych na rok szkolny 2024/2025 w ramach posiadanej Akredytacji Erasmus Plus sektor Kształcenia i Szkolenia Zawodowe Akcja 1 Mobilność edukacyjna.

            Numer projektu:  2024-1-PL01-KA121-VET-000222496
            Numer akredytacji: 2023-1-PL01-KA120-VET-000188114
            Data rozpoczęcia: 2024-06-01
            Data zakończenia projektu: 2025-08-31

            Opis organizacji partnerskich

            Euromind jest międzynarodową firmą doradczą i szkoleniową z siedzibami w Andaluzji w Sewilli, Ubedzie i Maladze w Hiszpanii. Euromind jako organizator szkoleń realizuje projekty w obszarze edukacji zawodowej, ogólne i sektorowe kursy językowe, praktyki i warsztaty dla uczniów techników i szkół zawodowych, wizyty obserwacyjno-studyjne, seminaria, warsztaty poświęcone różnym stylom życia i zwyczajom panującym w państwach członkowskich Unii Europejskiej, jak również zajęcia dedykowane metodom efektywnego i praktycznego poszukiwania pracy na terenie UE.

            Berlink jako partner szkół z całej Europy stała się najlepszą i odnoszącą największe sukcesy niemiecką agencją w Berlinie oferującą praktyki zawodowe w projektach mobilności Erasmus+. Berlink jest zaangażowany w organizowanie szkoleń i mobilności edukacyjnych. Agencja oferuje najlepsze praktyki zawodowe szkolenia, warsztaty i seminaria dla uczniów, studentów i dorosłych w Berlinie w Niemczech. Dzięki profesjonalnemu i zaangażowanemu zespołowi, Berlink zapewnia spójność i jakość, dostarczając usługi na światowym poziomie w profesjonalnym, wyjątkowym standardzie. Jako część ETN International, Berlink przyczynia się do realizacji  wizji nauki i szkolenia w międzynarodowym środowisku.

            Wyjazd 1

            15 uczniów w zawodzie technik elektryk z klas trzecich i czwartych wyjedzie na praktyki do Hiszpanii do Sewilli w terminie 29-03-2025 r. – 12-04-2025 r. Odbędą tam staż zagraniczny (10 dni po 6 godzin każdego dnia szkolenia) na temat „INTELIGENTNY DOM SOLARNY/FOTOWOLTAIKA”. Miejsce praktyk to szkoła SAFA Nuestra Señora de Los Reyes w Sewilli.

            Uczniowie poszerzą swoją wiedzę na temat odnawialnych źródeł energii. Będą zgłębiać tajniki budowy systemów fotowoltaicznych, poznając nie tylko  składniki systemu OFF GRID, ale także zasady doboru komponentów oraz kluczowe parametry techniczne, które należy uwzględnić przy budowie instalacji.

            W ramach praktycznych zajęć zbudują instalację domową, która znajdzie się w domku solarnym. Energia pozyskana z promieni słonecznych zasili wszystkie urządzenia w domku, takie jak domofon, oświetlenie (w podziale na poszczególne pokoje), podgrzewanie wody użytkowej oraz pompę do mycia i podlewania. To wyjątkowa okazja, by w praktyce wykorzystać wiedzę na temat zrównoważonego rozwoju.

            Z uczniami wyjedzie dwóch nauczycieli opiekunów. Jednym z nauczycieli  będzie nauczyciel zawodu przedmiotów elektrycznych, który odbędzie szkolenie typu Job Shadowing ( obserwacja pracy i metod nauczania w Hiszpanii).

            Wyjazd 2

            10 uczniów w zawodzie technik programista z klas trzecich i czwartych wyjedzie na praktyki do Niemiec, do Berlina w terminie od 04-05-2025 r. do 24-05-2025 r. Odbędą tam staż zagraniczny (15 dni po 6 godzin każdego dnia szkolenia) na temat: „NO CODE REVOLUTIN- ROZWÓJ APLIKACJI INTERNETOWYCH Z SOFTR i AIRTABLE”. Miejsce praktyk to firma  Axonforce w Berlinie.

            Program edukacyjny „No Code Revolution Rozwój Aplikacji Internetowych z Softr i Airtable” łączy naukę programowania bez kodu na platformie Airtable ze wzbogacaniem językowym. Głównym celem jest wykorzystanie platform bez kodu, które umożliwiają rozwój skomplikowanych aplikacji internetowych. Uczniowie nauczą się tworzyć dostosowane aplikacje, zarządzać danymi, tworzyć przepływy pracy i automatyzować procesy. Tematy będą obejmować zrozumienie podstaw Airtable, konstruowanie i dostosowywanie aplikacji, integrację z innymi narzędziami i usługami, oraz opracowywanie strategii optymalizacji i skalowania aplikacji.

            Z uczniami wyjedzie dwóch nauczycieli opiekunów. Jednym z nauczycieli będzie nauczyciel zawodu w dziedzinie IT i programowania, który odbędzie szkolenie typu Job Shadowing ( obserwacja pracy i metod nauczania w Niemczech).

            Certyfikaty

            Wszyscy z uczestników projektu, którzy nabędą w czasie trwania stażu umiejętności założone w programie praktyk otrzymają dokumenty:

            • Dokument Europass Mobilność w języku polskim i angielskim.
            • Dokumenty ECVET, które są dokumentami opisującym kwalifikacje i umiejętności nabyte podczas zorganizowanego pobytu (zwanego europejską ścieżką kształcenia) w innym kraju europejskim w celach edukacyjnych lub szkoleniowych.
            • Certyfikaty uczestnictwa w stażu podpisane przez reprezentanta organizacji przyjmującej podpisane przez mentora/ opiekuna stażu z indywidualną opinią o praktykancie w języku polskim i angielskim.

            Świadczenia, które  pokrywa szkoła

            • Podróż w obie strony do Hiszpanii odbędzie się samolotem.
            • Podróż w obie strony do Niemiec odbędzie się pociągiem.
            • Noclegi i wyżywienie na miejscu.
            • Kurs języka angielskiego i angielskiego zawodowego, w wymiarze 15 godzin na terenie naszej szkoły, kurs języka hiszpańskiego lub niemieckiego i przygotowanie kulturowe w wymiarze 15 godzin lekcyjnych oraz zajęcia z pedagogiem i zajęcia z zakresu pierwszej pomocy.
            • Bilety na przejazdy komunikacją miejską.
            • Wycieczki jednodniowe do ciekawych miejsc w  Hiszpanii i Niemczech.
            • Zwiedzanie Sewilli i Berlina.
            • Dodatkowe ubezpieczenie kosztów leczenia.

            Zasady rekrutacji

            Punkty rekrutacyjne zostaną przyznane na podstawie wymienionych poniżej ocen rocznych uzyskanych przez ucznia w roku szkolnym 2023/2024:

            • średnia ocen z języków obcych: język angielski, język niemiecki i angielski zawodowy — max. 6 pkt.
            • średnia ocen z przedmiotów zawodowych liczona podwójnie — max. 12 pkt.
            • średnia ocen z przedmiotów ogólnokształcących — max. 6 pkt.
            • ocena z zachowania — max. 6 pkt. (poprawne — 3 pkt., dobre — 4 pkt., bardzo dobre — 5 pkt., wzorowe — 6 pkt.)

            System oceniania w szkole to oceny 1–6. Uczeń uzyska tyle punktów, ile wynosi jego ocena z przedmiotu, a więc: ocena celująca — 6 pkt., bardzo dobra — 5 pkt., dobra — 4 pkt., dostateczna — 3 pkt., dopuszczająca — 2 pkt., niedostateczna — 1pkt. Ocena naganna lub nieodpowiednia z zachowania uniemożliwia wzięcie udziału w projekcie.

            Zachowana zostanie zasada równości szans i niedyskryminacji. Kobiety, mężczyźni, uczniowie z niepełnosprawnością będą mieli równe prawa, obowiązki i dostęp do projektu. Dodatkowo, dla uczniów ze specjalnymi potrzebami lub z grup ryzyka zagrożonych  wykluczeniem przyznany zostanie dodatkowo 2 punkty.

            • Wychowawcy klas przygotują informację o uczniach ze specjalnymi potrzebami.
            • Uczniowie z zespołem Asperger — informacja od psychologa — orzeczenie lekarskie.
            • Uczniowie z rodzin niezamożnych i terenów wiejskich — informacja od psychologa i wychowawcy np. na podstawie dokumentów o stypendium socjalnym pobieranym ze szkoły lub gminy.
            • Uczniowie płci żeńskiej — informacja od wychowawcy.

            Dodatkowe 3 punkty otrzymają uczniowie uzdolnieni technicznie w dziedzinie jakiej dotyczy projekt (udział w kołach zainteresowań, konkursach, dodatkowe udokumentowane przez ucznia działania lub wytwory jego pracy np.  skonstruowane urządzenia, dodatkowa praca w branży, stworzone programy, udział w kursach itp.). Informacje te będą weryfikowane przez kierownika szkolenia praktycznego oraz nauczycieli zawodu.

            Cele Projektu

            • Uzyskanie przez 10 uczniów z klas trzecich i czwartych Zespołu Szkół Zawodowych im. Marii Skłodowskiej-Curie w Płocku nowych kwalifikacji zawodowych związanych z nowoczesnymi technologiami w dziedzinie IT i programowania.
            • Uzyskanie przez 15 uczniów z klas trzecich i czwartych Zespołu Szkół Zawodowych im. Marii Skłodowskiej-Curie w Płocku kwalifikacji zawodowych związanych z technologiami na rzecz środowiska — pozyskiwanie energii ze słońca.
            • Poszerzenie relacji społecznych i międzykulturowych oraz kompetencji personalnych i organizacyjnych wśród 25 uczniów klas trzecich i czwartych Zespołu Szkół Zawodowych im. Marii Skłodowskiej-Curie w Płocku.
            • Zwiększenie atrakcyjności na rynku pracy, mobilności i pobudzenie potrzeby kształcenia i doskonalenia zawodowego oraz idei uczenia się przez całe życie wśród uczniów naszej placówki.
            • Podniesienie jakości procesu kształcenia w Zespole Szkół Zawodowych im. Marii Skłodowskiej-Curie w Płocku i promocja szkoły w lokalnym środowisku.
            • Podniesienie kompetencji w posługiwaniu się językiem obcym zawodowym/branżowym oraz w życiu codziennym przez 25 uczniów klas trzecich i czwartych Zespołu Szkół Zawodowych im. Marii Skłodowskiej-Curie w Płocku.

            Już wkrótce Regulamin Rekrutacji oraz Formularz Zgłoszeniowy na stronie szkoły w zakładce: Projekty unijne/Erasmus+

          • Gra miejska „Franciszka i Stefan na wagarach”

          • Świetna zabawa i świetna współpraca naszych uczniów z klas 3 TA i z 3 TF oraz wspaniale spędzony czas jako uczestnicy gry miejskiej „Franciszka i Stefan na wagarach” podczas Festiwalu Themersonów dały odpowiednio trzecie i drugie miejsce. To była niezapomniana przygoda, która pokazała, jak ważna jest wzorowa współpraca i wspólne dążenie do celu. Gratulacje dla naszych uczniów!

          • Dzień Krawata

          • 18 października Samorząd Uczniowski zorganizował w szkole Dzień Krawata. Była to okazja, aby wprowadzić do szkolnego życia trochę elegancji i kreatywności. Dziękujemy wszystkim uczniom i nauczycielom za zaangażowanie. Mamy nadzieję, że w przyszłym roku również nie zabraknie pomysłowych krawatów i miłej atmosfery.

          • Spotkanie z Robertem Karasiewiczem

          • Wczoraj w naszej szkole odbyło się spotkanie uczniów klasy 2 TE z panem Robertem Karasiewiczem, który specjalizuje się w inspirowaniu, motywowaniu i zachęcaniu do działania. Spotkanie z mówcą motywacyjnym to szansa na wsparcie uczniów w ich rozwoju osobistym jak i zawodowym.

          • Spotkanie integracyjne z okazji Dnia Chłopaka

          • Tyle się dzieje w naszej szkole, że klasa 3TA dopiero 16 października wyszła na spotkanie integracyjne z okazji Dnia Chłopaka. Opiekę sprawowały Panie Hanna Krzewińska i Ewa Twarda-Wojda. Uczniowie spędzili wspaniały czas, szlifując swoje umiejętności gry w bilard i kręgle. Może wyrosną z nich mistrzowie, kto wie.

          • VII Edycja City Coders Hackathon Płock

          • W dniach 12-13 października 2024 r. odbyła się już kolejna, siódma edycja maratonu programistycznego Hackaton Płock pod hasłem „Zaprogramuj Płock z AI”. 

            Nasza szkoła miała swoją silną reprezentację, w maratonie udział wzięło 5 zespołów:

            TRINF:
            Konrad Zatorski – 5TD
            Hubert Bazanowicz – 5TD
            Bartosz Zakrzewski – 5TD

            MIMKI:
            Kuświk Błażej – 3TF
            Ciężkowski Igor – 3TF
            Łączny Wiktor – 3TF

            101
            Lutowski Wiktor – 3TF
            Krzeszewski Paweł – 3TF
            Rumiński Mateusz – 3TF

            JOPY
            Olejniczak Wiktor – 3TF
            Zimny Kacper – 3TF
            Kober Bartosz – 3TF

            MATEO INDUSTRIES
            Rosmanowski Adam – 4TF
            Zając Mateusz – 4TF
            Twardowski Wiktor – 4TF

            Oprócz tego w Hackatonie wzięli udział nasi absolwenci z dawnej klasy 5 TDP – TDP.DEV (Mateusz Borucki, Roland Sobczak, Maciej Żuk) którzy kontynuując tradycję, zajęli drugie miejsce za projekt platformy edukacyjnej dla płockiej oświaty.

            Uczestnicy tworzyli rozwiązania programistyczne w trzech obszarach tematycznych:

            • Mądre Miasto – Smart City: Nowoczesna edukacja – obszar dotyczył dostosowania metod nauczania  i uczenia się do nowego rodzaju uczniów i nowego świata edukacji, w którym trzeba posługiwać się zupełnie innym zestawem narzędzi niż dotychczas;
            • Zdrowe Miasto i Healthy City: Ochrona środowiska, ochrona zdrowia – obszar dotyczył skutecznego monitorowania stanu środowiska naturalnego oraz ułatwienia prowadzenia zdrowego stylu życia przez mieszkańców miasta;
            • Szczęśliwe Miasto – Happy City: Harmonijna przestrzeń życia – obszar dotyczył zaangażowania mieszkańców miasta do ciągłego podnoszenia jakości życia – we wszystkich aspektach funkcjonowania miasta.

            GRATULUJEMY wszystkim uczestnikom ukończenia maratonu.

          • Dzień Edukacji Narodowej

          • Dzień Edukacji Narodowej to wyjątkowa okazja, aby wyrazić wdzięczność wszystkim nauczycielom i pracownikom oświaty za ich trud, pasję i zaangażowanie w kształtowanie przyszłych pokoleń. W tym roku w naszej szkole przygotowaliśmy z tej okazji szereg wydarzeń, które podkreślają znaczenie pracy pedagogów. Odbył się uroczysty apel oraz występy artystyczne.

            Podczas uroczystości zostały wręczone nagrody za szczególne osiągnięcia w pracy dydaktyczno-wychowawczej. Nagrodzono również pracowników administracji i obsługi. Nagrody wręczył Pan Dyrektor – Krzysztof Podraska.

          • Życzenia Dyrektora szkoły z okazji Dnia Edukacji Narodowej

          • Szanowni Państwo,

            w dniu kolejnej rocznicy utworzenia Komisji Edukacji Narodowej pragnę podziękować wszystkim pracownikom szkoły, zarówno nauczycielom jak i pracownikom administracji i obsługi. Stanowicie państwo zgrany zespół, który jest odpowiedzialny, za realizację trudnego jak i ważnego zadania jakim jest kształcenie dzieci oraz młodzieży. Szczególnie dziękuję za wyrozumiałość jak i cierpliwość w tym specyficznym i wyjątkowo wymagającym czasie, jakim jest rok szkolny.

            Życzę Państwu pomyślności zarówno w pracy jak i w życiu osobistym.

            Dyrektor ZSZMSC w Płocku
            Krzysztof Podraska

          • Życzenia Prezydenta Miasta Płocka z okazji Dnia Edukacji Narodowej

          • Szanowni Dyrektorzy, Nauczyciele, Wychowawcy, Pedagodzy, Pracownicy Administracji i Obsługi,

            z okazji Dnia Edukacji Narodowej składam Państwu najlepsze życzenia radości i satysfakcji płynącej z wykonywanych ważnych społecznie ról. Jestem pełen uznania dla Waszej codziennej pracy polegającej na dostarczaniu wiedzy, kształtowaniu postaw, rozbudzaniu pasji oraz wspieraniu talentów dzieci i młodzieży.

            Swoim podopiecznym przekazujecie uniwersalne wartości i pomagacie zdobywać kolejne szczeble edukacji, aby w przyszłości mogli osiągać sukcesy zawodowe i realizować swoje plany. Uczycie ich, jak być dobrym człowiekiem i obywatelem. Niech Państwa systematyczna praca każdego dnia owocuje różnorodnymi osiągnięciami podopiecznych i daje powody do satysfakcji.

            Życzę Państwu dużo zdrowia, pomyślności, wytrwałości i niesłabnącej energii do działania oraz poczucia, że to, co robicie ma ogromne znaczenie, tak w wymiarze indywidualnym, dla każdego podopiecznego, jak i dla całej naszej wspólnoty. Wychowujcie kolejne pokolenia młodych ludzi, szukajcie nowych rozwiązań i wykorzystujcie własną kreatywność do tworzenia coraz lepszych przedszkoli i szkół. Dziękuję za Państwa zaangażowanie.

            Z poważaniem

            Prezydent Miasta Płocka
            Andrzej Nowakowski

          • XXXII Bieg Tumski

          • 07.10.2024 r. odbył się 32. Bieg Tumski na terenie położonym przy Orlen Arenie. W  biegu wzięli udział uczniowie naszej szkoły: Cezary Łęcki, Igor Sulej, Marcin Król, Igor Zebrowski z klasy 3 TE oraz Julian Kaźmirski z klasy 3 abc i Kacper Śmigrodzki klasy 2 TAC. Uczniowie rywalizowali  na dystansie ok. 2 km. Wszyscy wypadli na miarę swoich oczekiwań. Opiekunem zawodników był Sławomir Kąpiński.

          • ORLEN w szkole

          • Dnia 3 października 2024 r. w ramach jesiennej edycji „ORLEN w szkole” odbyło się spotkanie klas 4 i 5 technicznych zawód technik pojazdów samochodowych, technik elektryk, technik mechanik i technik teleinformatyk z przedstawicielami ORLENU SA.

            W trakcie ponad godzinnego spotkania pani Aleksandra Mikołajczyk opowiedziała o pracy w Zakładzie Produkcyjnym w Płocku na stanowisku Młodszego Operatora Procesów Produkcyjnych. Natomiast pracownicy ORLENU opowiadali o misji firmy, o różnych dostępnych ścieżkach kariery i możliwościach rozwoju.

            Ilość pytań zadawanych przez uczniów w trakcie spotkania jest dowodem na to, że takie wizyty są potrzebne, ponieważ wzmacniają potrzebę edukacji na kierunkach technicznych i dają perspektywę zatrudnienia w jednej ze spółek firmy ORLEN. Jako ZSZMSC cieszymy się, że możemy współpracować z ORLEN SA w procesie edukacji młodych ludzi.

          • Wycieczka do Berlina

          • 26 września 2024 r. grupa młodzieży z naszej Szkoły pod opieką p. E. Wiśniewskiej, p. T .Wieteski, p. M. Kajkowskiego i naszego nieocenionego tłumacza p. M. Lesiuka wyruszyła do stolicy Niemiec na wycieczkę „Berlin Express”. Zbiórka o 2:30…, ale wstaliśmy, a może nawet się nie położyliśmy. W Berlinie byliśmy o 10:00, gdzie na Alexanderplatz spotkaliśmy się z naszym przewodnikiem i tak rozpoczęliśmy naszą przygodę. Unter Den Linden, Protestancka Katedra, pomnik Holocaustu, fragmenty muru berlińskiego i Checkpoint Charlie to tylko niektóre miejsca, które poznaliśmy. Wspólne zdjęcie pod Bramą Brandenburską i ruszyliśmy na specjały, którymi kusił Berlin — kiełbaski w różnych konfiguracjach. Szybki zakup magnesiku i powrót do Płocka.

          • Spotkanie z przedstawicielami ORLEN Ochrona

          • 26 września w ramach współpracy naszej szkoły ze spółką ORLEN Ochrona, odbyło się spotkanie młodzieży klas czwartych i piątych technicznych z jej przedstawicielami. W pierwszej części wizyty był krótki wykład na temat zasadności podejmowania decyzji w sytuacjach kryzysowych oraz życiowych poprowadzony przez Prezesa ORLEN Ochrony pana Piotra Gąstał, który był między innymi jednym z dowódców Jednostki GROM. Jego wystąpienie było nie tylko cenną lekcją z zakresu umiejętności społecznych, ale również motywacją dla młodych adeptów techniki. W drugiej części spotkania odbyły się zajęcia praktyczne dla uczniów, którzy mieli szanse poznać i nauczyć się uruchamiać systemy alarmowe. Zajęcia te na pewno wzbogaciły ich proces nauczania o praktyczne umiejętności i nowoczesne rozwiązania techniczne.

            Wspólne działania naszej szkoły i firmy ORLEN Ochrona przyczyniają się do podniesienia jakości edukacji oraz przygotowania naszej młodzieży do wyzwań zawodowych i jest to doskonały przykład synergii między edukacją a biznesem. Dzięki zaangażowaniu obu stron, uczniowie mają szansę na zdobycie cennych doświadczeń i umiejętności, które będą procentować w ich przyszłej karierze zawodowej.

          • 11 Edycja Olimpiady „Zwolnieni z teorii”

          • 16 września w naszej szkole odbyło się ponowne spotkanie z Trasowiczką Olimpiady Zwolnieni z teorii, aby zachęcić uczniów do realizacji własnych projektów społecznych. Kasia przypomniała zasady udziału w olimpiadzie, jej założenia i cele. Zaprezentowała projekty społeczne już zrealizowane w ramach olimpiady. Nasza Trasowiczka, opowiadała o własnych doświadczeniach, udowodniła młodzieży, jak udział w projekcie może spełniać marzenia innych i jak bardzo wzbogaca nas samych. Po tej wizycie, powstały pierwsze pomysły tegorocznych projektów. Dołączamy do 11 edycji Zwolnionych z Teorii pełni pomysłów i damy z siebie 100%.

            Kasia, dziękujemy za spotkanie, może spotkamy się na WIELKIM FINALE.

          • Wycieczka do Włoch

          • W dniach 16-22 września odbyła się wycieczka do Włoch.

            Pierwszego dnia zwiedziliśmy Wenecję — jedno z najsłynniejszych miast na świecie. Słynie z kanałów, gondol i mostów. Odwiedziliśmy imponujący Plac św. Marka, Bazylikę św. Marka, Most Westchnień, Most Rialto oraz Canal Grande, który dzieli miasto na dwie części.

            Drugiego dnia odwiedziliśmy pełną historii i pięknej architektury Bolonię, która słynie z fenomenalnej kuchni. Na trasie naszej wycieczki znalazła się również niewielka, włoska enklawa – Republika San Marino, która oferuje nie tylko zabytkowe centrum wpisane na listę UNESCO, ale także wyśmienitą kuchnię i zapierające dech w piersiach krajobrazy.

            Dwa ostatnie dni poświęciliśmy na wizytę w Rimini oraz w parku rozrywki Mirabilandia, która okazała się być gratką dla młodzieży.

            Wycieczkowicze zmęczeni, ale pełni wrażeń wrócili do Polski. Wyjazd był niesamowitą okazją do poznania obyczajów, kultury i dziedzictwa narodowego Włoch, a także wspaniałym czasem spędzonym w doskonałej atmosferze.  Italia to jedno z najbardziej fascynujących państw na świecie. Zapewniamy, że kto choć raz odwiedzi ten kraj, będzie chciał tam znowu wrócić. 

            Opiekunowie wycieczki: Ewa Szóstak, Anna Lewandowska, Ida Petera, Krzysztof Nejman, Marcin Pocheć

            Za fotorelację odpowiedzialny był uczeń Adam Kędryna.

          • Nagranie programu rozrywkowego platformy Netflix

          • We wrześniu uczniowie wzięli udział w nagraniu programu rozrywkowego platformy Netflix. Celem wyjazdu było zapoznanie młodzieży ze specyfiką funkcjonowania mediów oraz infrastrukturą dużego ośrodka medialnego. Uczniowie mogli na żywo zobaczyć tajniki pracy operatorów, dźwiękowców, reżyserów, asystentów oraz animatorów.

            Opiekunowie wycieczki: Ida Petera, Irena Zielińska, Paweł Kowalski, Sebastian Smoliński

          • Akcja „Czysta Wisła”

          • We wrześniu młodzież wzięła udział w akcji „Czysta Wisła”. Celem projektu jest uwolnienie zbiorników i nabrzeża Wisły od zalegających tam odpadów i wpojenie uczniom nawyku, by w przyszłości nie śmiecić.

            Opiekunowie: Ida Petera, Małgorzata Magierska

          • W „Elektryku” odbył się wyjątkowy konkurs

          • W Zespole Szkół Zawodowych im. Marii Skłodowskiej-Curie w Płocku odbył się wyjątkowy konkurs skierowany do uczniów szkoły. Zadaniem uczestników było stworzenie projektu logo, które będzie reprezentować program Erasmus+ realizowany przez szkołę.

            Konkurs został ogłoszony przez opiekunkę Koła Europejskiego „Młody Europejczyk”, panią Ewę Wiśniewską, która zachęciła uczniów do wzięcia udziału w tym twórczym przedsięwzięciu. Celem konkursu było nie tylko wyłonienie najlepszego projektu, ale również zwiększenie świadomości na temat działalności programu Erasmus+ oraz promowanie wartości europejskich wśród młodzieży.

            Prace konkursowe były oceniane pod kątem oryginalności, estetyki oraz zgodności z ideą programu Erasmus+, który promuje międzynarodową współpracę i wymianę kulturalną. Spośród zgłoszonych prac, komisja konkursu, w której skład wchodzili: Dyrektor szkoły -  pan Krzysztof Podraska, Koordynator projektu Erasmus+  - pani Małgorzata Jeziorska, opiekunka Koła Europejskiego ,,Młody Europejczyk” - pani Ewa Wiśniewska, nauczyciel języka angielskiego - pan Adam Dąbrowski, wybrała pracę ucznia klasy 5 TD - Filipa Zdziemborskiego. Wybrane logo stanie się oficjalnym symbolem projektu Erasmus+ realizowanego obecnie w szkole.

          • Zareagowaliśmy natychmiast…

          • W odpowiedzi na potrzeby osób poszkodowanych powodzią zareagowaliśmy natychmiast.

            W szkole ogłosiliśmy zbiórkę. Nasza społeczność szkolna mocno zaangażowała się w akcję. Dzięki ofiarności mogliśmy do tej pory przekazać 75 kg środków czystości, 12 kg artykułów spożywczych, 15 kg koców, pościeli.

            Na tym nasze działania nie skończyły się. W naszym wolnym czasie pakowaliśmy palety, kartony na samochody, szykując transporty dla powodzian, godnie przy tym reprezentując „Elektryk”.

            24.09.2024 uczniowie naszej szkoły – członkowie SK PCK, SK Wolontariatu pomagali przy załadunku aut do transportu zorganizowanego przez Pana Andrzeja Nowakowskiego Prezydenta Miasta Płocka, Centrum Organizacji Pozarządowych w Płocku i Oddziału Rejonowego Polskiego Czerwonego Krzyża.

            W drogę ruszył trzeci transport – auto dostawcze zapakowanego pod sufit darami.  Cieszymy się, że jesteśmy w stanie pomóc.

            Przypominamy, że zbiórki trwają.
             
            W dalszym ciągu można podzielić się dobrem z kimś, kto tego potrzebuje.
             

          • Zbiórka na rzecz powodzian

          • Akcja trwa! W odpowiedzi na ogromne potrzeby poszkodowanych mieszkańców, nasza Szkoła dołączyła do zbiórki organizowanej przez Polski Czerwony Krzyż, Oddział Rejonowy w Płocku. Zbieramy produkty, które pomogą zapewnić szybką i skuteczną pomoc osobom, które straciły swoje domy lub zostały odcięte od podstawowych zasobów.

            Zbieramy:

            • Wodę butelkowaną — kluczową w miejscach, gdzie lokalne wodociągi zostały zniszczone, odcinając dostęp do czystej wody pitnej.
            • Żywność o długim terminie przydatności — konserwy, suchary, ryż, makaron i inne produkty, które można łatwo przechowywać i rozdysponować.
            • Środki higieniczne — mydła, szampony, pasty do zębów, pieluchy i inne produkty higieny osobistej.
            • Środki czystości — detergenty, płyny do dezynfekcji, rękawice ochronne, które będą pomocne w sprzątaniu zalanych terenów i zapobiegną rozprzestrzenianiu się chorób.

            Dziękujemy za dotychczasowe wsparcie i prosimy o dalsze zaangażowanie! Każdy gest ma ogromne znaczenie.