Zasady korzystania z platformy Microsoft Office 365
w Zespole Szkół Zawodowych im. Marii Skłodowskiej‐Curie w Płocku
§ 1.
-
1.W szkole udostępnia się usługi pakietu Microsoft Office 365 Education (dalej Office 365) w wersji A1.
-
2.Nauczyciele i pracownicy szkoły otrzymują konta służbowe Office 365 na odrębnych zasadach.
-
3.Konta Office 365 mogą być tworzone za zgodą dyrektora nauczycielom i uczniom oraz:
-
1)kierownikom stowarzyszeń i innych organizacji/podmiotów działających w szkole lub na rzecz szkoły,
-
2)radzie rodziców oraz innym organizacjom i agendom działającym w zakresie zadań statutowych szkoły,
-
3)na potrzeby realizacji zadań, wydarzeń, przedsięwzięć.
-
-
4.Użytkownik konta w usłudze Office 365, który nie jest pracownikiem szkoły, z chwilą rozpoczęcia korzystania z niego zgadza się na gromadzenie, przetwarzanie oraz wykorzystywanie podanych informacji o sobie przez szkołę w celu świadczenia usługi poczty elektronicznej i usług platformy Office 365.
§ 2.
-
1.Dostęp ucznia do konta Office 365 jest realizowany z wykorzystaniem adresu poczty elektronicznej w domenie szkola.elektrykplock.edu.pl
-
2.Konta uczniów są tworzone wg wzoru: <nazwisko>.<imię>@ szkola.elektrykplock.edu.pl
-
3.Konta pozostałych osób są tworzone wg wzoru: <imię>.<nazwisko>@ szkola.elektrykplock.edu.pl
-
4.Przy tworzeniu nazwy konta specyficzne dla języka polskiego litery zastępuje się ich odpowiednikami łacińskimi.
-
5.W przypadku, gdyby tworzona nazwa konta zgodnie z podanym wzorem już istniała w systemie przy tworzeniu kolejnej nazwy zostanie wykorzystane dodatkowo oznaczenie cyfrowe.
§ 3.
-
1.Dostęp do konta jest chroniony hasłem.
-
2.Hasła startowe uczniom przekazuje wychowawca klasy.
-
3.Hasło startowe powinno zostać zmienione przy pierwszym logowaniu do konta.
-
4.Hasło powinno spełniać wymogi bezpieczeństwa wymagane przez Microsoft.
-
5.Z uwagi na bezpieczeństwo systemu Office 365 oraz danych użytkownika hasło musi być tajne, to znaczy znane wyłącznie użytkownikowi. W przypadku odtajnienia hasła należy niezwłocznie zmienić je na nowe.
-
6.W razie utraty możliwości logowania się do usług Office 365 należy bezzwłocznie powiadomić o tym szkolnego administratora Office 365.
-
7.Szkolny administrator Office 365 może umożliwić użytkownikom samodzielne odzyskiwanie hasła.
-
8.Szkolny administrator Office 365 może okresowo wymuszać zmianę hasła przez użytkowników.
-
9.Z konta może korzystać wyłącznie osoba, dla której konto zostało założone. Zabronione jest udostępnianie hasła dostępu do konta innym osobom.
-
10.Wychowawcy są zobowiązani do zapoznania uczniów z niniejszym regulaminem w usłudze Office 365.
§ 4.
-
1.Dostęp dla ucznia przyznawany jest na okres nie dłuższy niż okres nauki w szkole.
-
2.Dostęp dla pozostałych osób jest przyznawany na czas pracy lub pełnienia funkcji w szkole.
-
3.Po zakończeniu ważności uprawnień dostępowych konta są zawieszane na 30 dni, a następnie trwale usuwane.
-
4.W związku z usunięciem konta możliwe jest:
-
1)usunięcie całej zawartości konta,
-
2)zarchiwizowanie zawartości konta na potrzeby szkoły, a następnie usunięcie konta,
-
3)przeniesienie zawartości konta na innego użytkownika.
-
§ 5.
-
1.Dostęp do konta poczty elektronicznej jest możliwy za pomocą:
-
1)przeglądarki internetowej,
-
2)programów i aplikacji do obsługi poczty elektronicznej.
-
-
2.Adres strony internetowej z dostępem do poczty elektronicznej: http://outlook.office.com
-
3.Dostęp do wszystkich usług Office 365 (w tym poczty) możliwy jest przez przeglądarkę pod adresem: http://office.com
-
4.Korzystając z kont Office 365 na urządzeniach niebędących własnością szkoły, użytkownik ponosi odpowiedzialność za zabezpieczenie dostępu do konta i jego zawartości przez osoby nieuprawnione.
§ 6.
-
1.Konto w usłudze Office 365 może być wykorzystywane przez nauczycieli i uczniów między innymi w celu:
-
1)realizacji wymagań podstawy programowej kształcenia ogólnego z informatyki i innych przedmiotów,
-
2)realizacja projektów (klasowych, szkolnych lub międzyszkolnych) indywidualnych i grupowych,
-
3)zakładania kont i logowania w serwisach edukacyjnych,
-
4)korzystania z usług elektronicznych służących pogłębianiu wiedzy i umiejętności w zakresie technologii informacyjno‐komunikacyjnych,
-
5)komunikacji z innymi uczniami i nauczycielami szkoły.
-
-
2.Użytkownik zobowiązuje się do wykorzystywania konta zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, normami społecznymi i obyczajowymi oraz zasadami netykiety, a w szczególności do:
-
1)działania w sposób nie naruszający praw innych użytkowników (takich jak prawo do ochrony prywatności i wizerunku),
-
2)nierozsyłania z konta niechcianej przez innych użytkowników korespondencji (spamu),
-
3)nieużywania konta usługi do nielegalnego udostępniania plików,
-
4)nieprzenoszenia na osoby trzecie prawa do korzystania z konta.
-
-
3.Niedozwolone jest wykorzystywanie konta w sposób godzący w dobre imię szkoły.
-
4.Użytkownik konta ma obowiązek przestrzegać niniejszy Regulamin i podporządkowywać się zaleceniom administratora.
-
5.Działania użytkownika niezgodne z postanowieniami Regulaminu lub naruszające przepisy prawa powszechnie obowiązującego spowodują konsekwencje przewidziane Statutem szkoły.
-
6.Użytkownik ma prawo korzystać w pełnym zakresie jego funkcjonalności pod warunkiem, że będzie to zgodne z obowiązującym prawem, normami społecznymi i obyczajowymi.
-
7.Użytkownik powinien stosować odpowiednie środki ostrożności zapobiegające wprowadzeniu wirusów lub innego złośliwego oprogramowania do systemu Office 365.
-
8.Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść, zawartość listów i wiadomości przesyłanych za pośrednictwem Office 365 oraz plików tworzonych, przechowywanych i udostępnianych za pośrednictwem platformy Office 365.
-
9.Użytkownik samodzielnie archiwizuje pocztę i inne dokumenty.
-
10.Szkoła nie ponosi odpowiedzialności za utraconą pocztę i dokumenty gromadzone w usługach Office 365.
§ 7.
-
1.Szkoła ma prawo zablokowania konta w przypadkach jego wykorzystania w sposób niezgodny z niniejszymi zasadami.
-
2.Konto użytkownika może być odblokowane po usunięciu przyczyny jego zablokowania.
§ 8.
-
1.Szczegółowy opis obsługi Office 365 przez użytkownika jest dostępny na stronie internetowej firmy Microsoft.
-
2.Szkoła zastrzega sobie prawo do zmiany funkcjonalności pakietu Office 365.
-
3.Szkoła zastrzega sobie prawo do włączania lub wyłączania usług dostępnych w Office 365. Usługi mogą również zostać włączone lub wyłączone przez Microsoft. W związku z tym szkoła nie ponosi żadnej odpowiedzialności z powodu niedostępności danej usługi.
-
4.Szkoła dołoży wszelkich starań w celu zapewnienia poprawnego działania Office 365 oraz udziela możliwej pomocy w problemach związanych z obsługą kont pocztowych.
-
5.Treść korespondencji wraz z załącznikami wysyłanej ze skrzynki pocztowej oraz dokumenty tworzone, przechowywane i udostępniane za pomocą Office 365 są udostępniane do wglądu dyrekcji Szkoły. Takie rozwiązanie umożliwi sprawdzanie postępów ucznia, dokumentowanie realizacji zadań jednostki, monitorowanie i koordynowanie współpracy nauczycieli z uczniami lub rodzicami z uwzględnieniem potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych uczniów.
-
6.Z uwagi na konieczność zapewnienia ochrony interesu i bezpieczeństwa szkoły zastrzega się prawo kontroli i wglądu we wszystkie działania związane z użytkowaniem przez nauczycieli i uczniów kont w usłudze Office 365. Sprawdzanie zawartości wiadomości oraz usług użytkowników kont następuje wyłącznie za zgodą Dyrektora Szkoły.
-
7.Szkoła ma prawo kontroli przestrzegania przez użytkownika zasad korzystania z usług Office 365.
-
8.Problemy techniczne związane z użytkowaniem konta powinny być zgłaszane szkolnemu administratorowi Office 365.
-
9.Próby wyłudzenia danych poprzez konto poczty elektronicznej lub nieuprawnionego dostępu do niego powinny być zgłaszane szkolnemu administratorowi Office 365.
-
10.Szkoła nie ponosi odpowiedzialności za:
-
1)utratę danych spowodowaną awarią sprzętu, systemu oraz innymi niezależnymi okolicznościami,
-
2)skutki udostępnienia przez użytkownika hasła dostępu do konta osobom trzecim,
-
3)przerwy w funkcjonowaniu systemu Office 365 z przyczyn technicznych związanych w szczególności z konserwacją lub wymianą sprzętu oraz z innych przyczyn niezależnych od szkoły,
-
4)sposób wykorzystywania konta pocztowego przez użytkownika oraz szkody, jakie poniósł w konsekwencji nieprawidłowego zapisu lub nieprawidłowego odczytu wiadomości,
-
5)szkody związane z użytkowaniem konta,
-
6)treści przesyłane w systemie poczty elektronicznej.
-
-
11.Szkoła zastrzega sobie prawo do awaryjnego wyłączenia systemu bez uprzedniego powiadomienia użytkownika o tym fakcie.
-
12.O poziomie uprawnień użytkownika Office 365 decyduje Dyrektor Szkoły.
-
13.Zaleca się szyfrowanie i zabezpieczanie hasłem dostępu do załączników zawierających dane osobowe lub inne informacje stanowiące informację prawnie chronioną.
§ 9.
-
1.W celu usprawnienia wymiany informacji, mogą być tworzone grupy użytkowników (np. klasowe). Grupy zakłada, modyfikuje i usuwa wyłącznie Dyrektor lub szkolny administrator Office 365.
-
2.Użytkownicy mogą prowadzić dyskusje przez pocztę elektroniczną i udostępniać dokumenty, kalendarze, strony oraz foldery innym członkom grupy.
-
3.Każda grupa powiązana jest z adresem poczty elektronicznej przypisanym do danej grupy.
-
4.Wiadomość wysłana na adres grupy zostaje automatyczne dostarczona do wszystkich użytkowników przypisanych do danej grupy.
-
5.Wykaz grup może być podawany do wiadomości użytkowników.
-
6.Na potrzeby udostępnienia jednej skrzynki poczty elektronicznej kilku osobom tworzone są „skrzynki pocztowe udostępnione”, które mogą być współużytkowane przez wiele osób.
§ 10.
-
1.Wszystkie dane są przetwarzane zgodnie z przepisami ochrony danych osobowych w tym w szczególności przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych; Dz.U. UE. L. 2016.119.1) —„zwanej dalej: RODO” oraz ustawy z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz.1000 ze zm.).
-
2.Administratorem danych osobowych przetwarzanych w ramach realizacji Usługi jest Zespół Szkół Zawodowych nr 2 im. Marii Skłodowskiej‐Curie.
-
3.Odbiorcą danych dziecka jest firma Microsoft.
-
4.Dane powierzone w ramach utrzymania Usługi to nazwisko, imię oraz nazwa oddziału klasowego. Dane są przetwarzane w celu realizacji przez Szkołę usługi Office 365 dla Edukacji — licencja A1. Usługa będzie wykorzystywana do kontaktu z Użytkownikami w celu przekazywania informacji związanych z działalnością statutową szkoły, szczególnie w okresie prowadzenia nauczania zdalnego.
-
5.W związku z przetwarzaniem Użytkownikowi przysługuje prawo:
-
1)dostępu do swoich danych osobowych,
-
2)do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, szczególnie po zakończeniu nauczania zdalnego,
-
3)do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych — jeżeli dotyczy,
-
§ 11.
-
1.Reklamacje, uwagi, komentarze oraz pytania dotyczące działania usługi można zgłaszać poprzez dziennik elektroniczny do dyrekcji szkoły.
-
2.W przypadku reklamacji Szkoła zastrzega sobie prawo do odpowiedzi w terminie 14 dni roboczych od dnia jej wpłynięcia.
-
3.Kwestie sporne nieobjęte przepisami niniejszego Regulaminu rozstrzyga Dyrektor Szkoły lub osoba przez niego upoważniona.
-
4.W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulamin zastosowanie mają przepisy prawa powszechnie obowiązującego.