• REKRUTACJA !!!!

          Termin realizacji projektu:  01.06.2021r. – 30.09.2023r.

          Projekt skierowany jest dla: 61 uczniów klas IV, III i II technicznych w zawodzie
          technik elektryk, informatyk i teleinformatyk
          (rekrutacja wrzesień 2022).


          Projekt zakłada realizację następujących form wsparcia:

          Technik elektryk
          Dodatkowe zajęcia wyrównawcze z matematyki (30 godz.)
          Doradztwo zawodowe (20godz.)
          Kursy:
          - IPC – wykonywanie płytek drukowanych techniką lutowania;
          - Kurs montażu/demontażu i regeneracji komponentów BGA w tym komponentów pracujących w przestrzeni kosmicznej wraz z elementami języka angielskiego technicznego;
          - Ochrona przed elektrycznością statyczną, a stanowiska monterskie do naprawy zestawu komputerowego oraz urządzeń elektrycznych i elektronicznych wraz z elementamijęzyka angielskiego technicznego.


          Podczas kursów dla uczniów zapewniony jest catering!!!

          Technik informatyk/teleinformatyk
          Dodatkowe zajęcia wyrównawcze z informatyki (30 godz.)
          Doradztwo zawodowe (20godz.)
          Kursy:
          - IPC – wykonywanie płytek drukowanych np. płyt komputerowych techniką lutowania;
          - Administrowanie sieci komputerowych w praktyce.


          Podczas kursów dla uczniów zapewniony jest catering!!!

          Na koniec dla 30 uczestników z najlepszą frekwencją organizowane są
          płatne staże zawodowe w renomowanych firmach na terenie powiatu Płockiego.
           


          WYŻEJ OPISANE ZAJĘCIA BĘDĄ BEZPŁATNE DLA UCZNIÓW/UCZENNIC!!!

          FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY ORAZ  REGULAMIN REKRUTACJI ZAMIESZCZONE
          SĄ PONIŻEJ
          LUB U KOORDYNATORA MERYTORYCZNEGO Aleksandry Zagroba (sala W5)


          Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie
          pn.: „Zawody przyszłości II”

          realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014–2020, Działanie 10.3 Doskonalenie zawodowe, Poddziałanie 10.3.1 Doskonalenie zawodowe uczniów

          § 1 Definicje

          Użyte w Regulaminie oraz załącznikach zwroty oznaczają:

          1. 1.
            Projekt — projekt pn.: „Zawody przyszłości II” o numerze RPMA.10.03.01-14-d989/20, realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014–2020, Poddziałanie 10.3.1 Doskonalenie zawodowe uczniów.
          2. 2.
            Realizator projektu — Zespół Szkół Zawodowych im. M. Skłodowskiej-Curie w Płocku (zwany dalej ZSZ).
          3. 3.
            Beneficjent — Gmina — Miasto Płock.
          4. 4.
            Uczestnik projektu:
            1. a)
              Uczeń ZSZ, który po spełnieniu wymogów określonych w Regulaminie rekrutacji został zakwalifikowany do uczestnictwa w Projekcie,
            2. b)
              Nauczyciel zatrudniony przez Realizatora na podstawie ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. — Karta Nauczyciela (Dz.U. z 2021 r. poz. 4) – który po spełnieniu wymogów określonych w Regulaminie rekrutacji został zakwalifikowany do uczestnictwa w Projekcie
          5. 5.
            Biuro Projektu – miejsce, w którym Beneficjent zapewnia uczestnikom projektu możliwość osobistego kontaktu z kadrą projektu, miejsce przechowywania dokumentacji projektu: Urząd Miasta Płocka, ul. Stary Rynek 1, pok. E- 43 e-mail: magdalena.rebelska@plock.eu, monika.czlapska@plock.eu, tel. 24 367 16 36. Beneficjent zastrzega sobie prawo zmiany danych kontaktowych do Biura Projektu, bez konieczności dokonania zmiany niniejszego Regulaminu. W takim przypadku stosowna informacja zostanie zamieszczona na stronie internetowej Beneficjenta.
          6. 6.
            Koordynator Projektu — pracownik Urzędu Miasta Płocka, osoba zarządzająca Projektem,
          7. 7.
            Asystent koordynatora — pracownik Urzędu Miasta Płocka, osoba współpracująca z Koordynatorem projektu,
          8. 8.
            Koordynator merytoryczny — osoba wdrażająca projekt u Realizatora.
          9. 9.
            Specjalista ds. staży — osoba odpowiedzialna za organizację i realizację staży u Pracodawców.
          10. 10.
            Osoba z niepełnosprawnością — za osoby z niepełnosprawnościami uznaje się osoby w świetle przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2018 r. poz. 511 z późn. zm.), a także osoby z zaburzeniami psychicznymi, o których mowa w ustawie z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. 2017 poz. 882, z późn. zm.), tj. osoby z odpowiednim orzeczeniem lub innym dokumentem poświadczającym stan zdrowia. Potwierdzeniem statusu osoby z niepełnosprawnością jest w szczególności:
            1. a)
              orzeczenie o stopniu niepełnosprawności lekkim, umiarkowanym i znacznym,
            2. b)
              orzeczenie o niepełnosprawności wydane w stosunku do osób, które nie ukończyły 16 roku życia,
            3. c)
              orzeczenie o niezdolności do pracy,
            4. d)
              orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na dany rodzaj niepełnosprawności,
            5. e)
              orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych wydane ze względu na niepełnosprawność intelektualną w stopniu głębokim,
            6. f)
              inne równoważne orzeczenia (KRUS, służby mundurowe itd.),
            7. g)
              w przypadku osoby z zaburzeniami psychicznymi dokument potwierdzający stan zdrowia wydany przez lekarza, np. orzeczenie o stanie zdrowia lub opinia.
          11. 11.
            Osoby bezdomne lub dotknięte wykluczeniem z dostępu do mieszkań: bezdomność i wykluczenie mieszkaniowe definiowane są zgodnie z Europejską typologią bezdomności i wykluczenia mieszkaniowego ETHOS, w której wskazuje się okoliczności życia w bezdomności lub ekstremalne formy wykluczenia mieszkaniowego:
            1. a)
              bez dachu nad głową (osoby żyjące w surowych i alarmujących warunkach),
            2. b)
              bez miejsca zamieszkania (osoby przebywające w schroniskach dla bezdomnych, w schroniskach dla kobiet, schroniskach dla imigrantów, osoby opuszczające instytucje penitencjarne/karne/szpitale, instytucje opiekuńcze, osoby otrzymujące długookresowe wsparcie z powodu bezdomności - specjalistyczne zakwaterowanie wspierane),
            3. c)
              niezabezpieczone zakwaterowanie (osoby posiadające niepewny najem z nakazem eksmisji, osoby zagrożone przemocą),
            4. d)
              nieodpowiednie warunki mieszkaniowe (konstrukcje tymczasowe, mieszkania substandardowe — lokale nienadające się do zamieszkania wg standardu krajowego, skrajne przeludnienie).
          12. 12.
            Osoba w innej niekorzystnej sytuacji społecznej: definicja dotyczy cech powodujących niekorzystną sytuację społeczną, z wyłączeniem: osób z niepełnosprawnościami, migrantów, osób obcego pochodzenia i mniejszości. Do kategorii osób w innej niekorzystnej sytuacji społecznej należy zawsze uwzględniać wskazane poniżej grupy:
            1. a)
              osoby z wykształceniem na poziomie ISCED 0* (przez co należy rozumieć brak ukończenia poziomu co najmniej ISCED 1* i będące poza wiekiem typowym dla ukończenia poziomu ISCED 1,
            2. b)
              byli więźniowie,
            3. c)
              narkomani,
            4. d)
              osoby bezdomne i wykluczone z dostępu do mieszkań,
            5. e)
              osoby z obszarów wiejskich (wg stopnia urbanizacji DEGURBA 3),
            *ISCED 0 — WYKSZTAŁCENIE NIŻSZE NIŻ PODSTAWOWE;
            *ISCED 1 — WYKSZTAŁCENIE PODSTAWOWE.
          13. 13.
            Osoba należąca do mniejszości narodowej lub etnicznej, migrant, osoba obcego pochodzenia: cudzoziemcy na stale mieszkający w danym państwie, obywatele obcego pochodzenia lub obywatele należący do mniejszości.
            1. a)
              zgodnie z prawem krajowym mniejszości narodowe to mniejszość: białoruska, czeska, litewska, niemiecka, ormiańska, rosyjska, słowacka, ukraińska, żydowska,
            2. b)
              mniejszości etniczne: karaimska, łemkowska, romska, tatarska,
            3. c)
              osoby obcego pochodzenia to cudzoziemcy - każda osoba, która nie posiada polskiego obywatelstwa, bez względu na fakt posiadania lub nie obywatelstwa (obywatelstw) innych krajów lub osoba, której co najmniej jeden z rodziców urodził się poza terenem Polski.
           

          § 2 Informacje ogólne

          1. 1.
            Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji do Projektu pn.: „Zawody przyszłości II”.
          2. 2.
            Projekt realizowany jest w okresie: 01.06.2021 r.–30.09.2023 r.
          3. 3.
            Celem projektu jest zwiększenie zdolności do zatrudnienia 120 uczniów klas II–IV Technikum nr 2 w Zespole Szkół Zawodowych im. M. Skłodowskiej-Curie w Płocku oraz podniesienie potencjału zawodowego 8 nauczycieli szkoły.
          4. 4.
            Zajęcia/kursy opisane w § 3 będą prowadzone bezpłatnie dla uczniów i nauczycieli, według ustalonego przez Realizatora harmonogramu zajęć. W przypadku zajęć kończących się przystąpieniem do egzaminu, w ramach projektu finansowany jest koszt pierwszego podejścia.
          5. 5.
            W ramach projektu sfinansowane zostaną wyłącznie koszty uczestnictwa nauczyciela w danej formie wsparcia, określone przez organizatora kursu. Nie zostaną sfinansowane koszty pośrednie, takie jak np. dojazd, wyżywienie, nocleg itp.
          6. 6.
            Wszystkie działania projektowe będą prowadzone z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów objętych wsparciem.
          7. 7.
            W ramach projektu obligatoryjne jest przestrzeganie zasady równości szans i niedyskryminacji oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn przez personel projektu, wykonawców usług jak i samych uczestników.
           

          § 3 Formy wsparcia

          1. I.
            Przewidziane w projekcie obligatoryjne formy wsparcia dla uczniów:
            1. 1.
              Dodatkowe zajęcia wyrównawcze z matematyki i informatyki:
              Uczestnicy: 120 uczniów;
              Kształtowana kompetencja kluczowa: matematyczna/informatyczna;
              Kształtowane umiejętności uniwersalne powiązane z kompetencją: innowacyjność, kreatywność, umiejętność rozumienia.
              1. a)
                ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE Z MATEMATYKI: realizowane będą dla 80 uczniów kształcących się w zawodzie Technik elektryk (od X.2021 do VI.2022 — 40 uczniów, śr. 3h/m-c dla każdej z 8 gr. śr. 5 os., od X.2022 do VI. 2023 — 40 uczniów, śr. 3h/m-c dla każdej z 8 gr. śr. 5 os.).
              2. b)
                ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE Z INFORMATYKI: realizowane będą dla 40 uczniów kształcących się w zawodzie Technik informatyk/teleinformatyk (od X.2021 do XI.2022 — 20 uczniów, śr. 3h/m-c dla każdej z 4 gr. śr. 5 os., od X.2022 do VI. 2023 — 20 uczniów, śr. 3h/m-c dla każdej z 4 gr. śr. 5 os.).
            2. 2.
              Doradztwo zawodowe
              Uczestnicy: 120 uczniów — 60 uczestników/uczestniczek w roku 2021/22 i 60 uczestników/uczestniczek w roku 2022/23, czyli 6 gr po 10 osób w każdym roku szkolnym.
              W RAMACH PROJEKTU KAŻDY UCZEŃ BĘDZIE UCZESTNICZYŁ OBOWIĄZKOWO W ZAJĘCIACH INDYWIDUALNYCH I GRUPOWYCH Z ZAKRESU DORADZTWA ZAWODOWEGO.
              Kształtowane umiejętności: wzrost umiejętności komunikacji na linii pracownik – pracodawca, pracownik – klient.
              Planowany termin realizacji zajęć: grupowe - 10.2021r. – 05.2023r., śr. 2-3 h/m-c dla każdej z 12 grup uczniów liczących śr. 10 osób; indywidualne – termin jw. w wymiarze 1h – 60 min/ucznia.
            3. 3.
              Kursy specjalistyczne dla uczniów:
              Kurs IPC — Kurs Nowoczesnych metody montażu, konserwacji i napraw pakietów oraz komponentów elektronicznych występujących we współczesnych urządzeniach elektrycznych i elektronicznych oraz urządzeniach techniki komputerowej wraz z komponentem dla pakietów elektronicznych działających w aplikacjach SPACE i militarnych wraz z elementami języka angielskiego technicznego.
              Celem szkolenia jest praktyczne zapoznanie uczestników z nowoczesnymi metodami montażu elementów przewlekanych, powierzchniowych oraz przewodów i kabli w oparciu o wytyczne międzynarodowego standardu IPC-J-STD-001 i standardów SPACE.
              Uczestnicy: 120 uczniów.
              Ilość godz. szkolenia — 5 dni po 40 h x 1 gr (10 os.) x 12 grup — 5 dni /40h każda grupa.
              1. -
                2021/22 — 40 uczniów (4 gr) technik elektryk i 20 uczniów (2 gr) technik informatyk/teleinformatyk — termin od 2021 r. — listopad, grudzień do 2022 r. — styczeń, luty, marzec;
              2. -
                2022/23 — 40 uczniów (4 gr) technik elektryk i 20 uczniów (2 gr) technik informatyk/teleinformatyk — termin od 2022 r. — listopad, grudzień do 2023 r. — styczeń, luty, marzec.
              Uzyskanie kwalifikacji rynkowych technicznych: uczeń potrafi dokonać napraw płyt drukowanych zgodnie ze standardem IPC-7711/7721 oraz ESA różnymi technikami.
          2. II.
            Przewidziane w projekcie nieobligatoryjne formy wsparcia dla uczniów:
            1. 1.
              Staże uczniowskie
              Uczestnicy: 60 uczniów z klas III.
              Planowany termin realizacji zajęć: 1 m-c (120–160 h w zależności od wieku ucznia):
              1. -
                czerwiec–sierpień 2022 (dla 30 uczniów);
              2. -
                czerwiec–sierpień 2023 (dla 30 uczniów);
              Cel: nabycie kompetencji zawodowych w rzeczywistym środowisku pracy.
              Przebieg i organizacja staży będzie odbywać się zgodnie ze wszystkimi przepisami Prawa oświatowego dot. organizacji staży uczniowskich (art. 121a). Za udział w stażu uczniom będzie przysługiwało stypendium. Sfinansowane zostaną także — w zależności od potrzeb — koszty badań lekarskich, zakupu odzieży roboczej, ubezpieczenia itp.).
            2. 2.
              Kursy specjalistyczne dla uczniów:
              Kurs montażu /demontażu i regeneracji komponentów BGA w tym komponentów pracujących w przestrzeni kosmicznej wraz z elementami języka angielskiego technicznego.
              Uczestnicy: 80 uczniów kształcących się w zawodzie technik elektryk:
              1. -
                2021/22 — 40 uczniów (4 gr) Technik elektryk — termin od XI i XII 2021 r. do I i II 2022 r.;
              2. -
                2022/23 — 40 uczniów (4 gr) Technik elektryk — termin od XI i XII 2022 r. do I i II 2023 r.;
              2 dni — po 8 h x 4 gr. po 10 osób w każdym roku szkolnym.
              Uzyskanie kwalifikacji rynkowych technicznych: uczeń potrafi wykonać montaż/demontaż komponentu BGA.
            3. 3.
              Szkolenia specjalistyczne dla uczniów:
              1. a)
                Ochrona przed elektrycznością statyczną, a stanowiska monterskie do naprawy zestawu komputerowego oraz urządzeń elektrycznych i elektronicznych wraz z elementami języka angielskiego technicznego.
                Uczestnicy: 80 uczniów kształcących się w zawodzie technik elektryk;
                1. -
                  2021/22 — 40 uczniów (4 gr) Technik elektryk — termin od XII 2021 r. do I 2022 r.;
                2. -
                  2022/23 — 40 uczniów (4 gr) Technik elektryk — termin od XII 2022 r. do I 2023 r.;
                1 dzień — 8 h x 4 gr. po 10 osób w każdym roku szkolnym. Nabycie kwalifikacji rynkowych technicznych: uczeń potrafi dokonać pomiaru wyładowań/przepięć elektrostatycznych.
              2. b)
                CISCO ICND 1
                Uczestnicy: 40 uczniów kształcących się w zawodzie technik informatyk/teleinformatyk;
                1. -
                  2021/22 — 20 uczniów (2 gr) Technik informatyk/teleinformatyk — termin od I do II 2022 r.;
                2. -
                  2022/23 — 20 uczniów (2 gr) Technik informatyk/teleinformatyk — termin od I do II 2023 r.;
                5 dni — po 8 h x 2 gr. po 10 osób w każdym roku szkolnym.
                Podniesienie kompetencji z zakresu budowy sieci komputerowej i jej zarządzania.
          3. III.
            Przewidziane w projekcie formy wsparcia dla nauczycieli:
            1. 1.
              Kurs — nauka programowania w Pythonie — około 120 h.
              W kursie będzie uczestniczyć 1 nauczyciel/ka.
              Efekty: nabycie umiejętności w zakresie programowania w Pythonie.
              Planowany okres realizacji: styczeń–marzec 2022 r.
            2. 2.
              Kurs — programista Java — około 120 h.
              W kursie będzie uczestniczyć 3 nauczycieli.
              Efekty: nabycie umiejętności w zakresie uniwersalnych języków programowania.
              Planowany okres realizacji: październik–grudzień 2021r.
            3. 3.
              Szkolenie — systemy fotowoltaiczne — 2 x około 8 h.
              W szkoleniu będzie uczestniczyć 4 nauczycieli.
              Efekty: nabycie kompetencji w zakresie projektowania i instalowania systemów PV.
              Planowany okres realizacji: październik–grudzień 2021 r.
           

          § 4 Uczestnicy projektu

          1. 1.
            120 uczniów, klas III (w przypadku małej liczby chętnych odbędzie się dodatkowa rekrutacja z kl. II) i IV (po podstawówce) z Technikum nr 2 w Zespole Szkół Zawodowych im. M. Skłodowskiej-Curie w Płocku kształcących się w zawodach:
            1. a)
              Technik elektryk,
            2. b)
              Technik informatyk,
            3. c)
              Teleinformatyk,
            którzy osiągają niskie wyniki w nauce z matematyki i informatyki.
            Na zajęcia z matematyki zrekrutowani zostaną uczniowie kształcący się w zawodzie technik elektryk: w roku 2021/22 uczniowie klasy III (w przypadku małej liczby chętnych odbędzie się dodatkowa rekrutacja z kl. II), w roku 2022/23 uczniowie klasy III i klasy IV (po podstawówce);
            Na zajęcia z informatyki zrekrutowani zostaną uczniowie kształcący się w zawodzie technik informatyk i teleinformatyk: w roku 2021/22 uczniowie klas III, w roku 2022/23 uczniowie klas III i klas IV (po podstawówce).
          2. 2.
            8 nauczycieli pracujących w Zespole Szkół Zawodowych w Płocku.
          3. 3.
            W 2021 r. zrekrutowanych zostanie 60 uczniów i 8 nauczycieli, a w 2022r. — 60 uczniów.
           

          § 5 Proces rekrutacji

          1. 1.
            Rekrutacja będzie prowadzona w sposób bezstronny, z poszanowaniem zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn.
          2. 2.
            Rekrutacja będzie prowadzona w terminach:
            1. a)
              Uczniowie: IX.2021r., IX.2022r.
            2. b)
              Nauczyciele: IX.2021r.
          3. 3.
            Beneficjent zastrzega sobie możliwość zmiany liczby uczestników i terminów rekrutacji i poszczególnych form wsparcia, jeśli będzie to wynikało z bieżących potrzeb i zostanie zaakceptowane przez Mazowiecką Jednostkę Wdrażania Programów Unijnych (o ile akceptacja ww. instytucji będzie wymagana). Beneficjent zastrzega sobie prawo wprowadzenia ww. zmian, bez konieczności dokonania zmiany niniejszego Regulaminu. W takim przypadku stosowna informacja zostanie zamieszczona na stronie internetowej Beneficjenta.
          4. 4.
            Za rekrutację Uczestników projektu odpowiedzialny jest Zespół rekrutacyjny, w skład którego wchodzi:
            1. a)
              Dyrektor Zespołu Szkół Zawodowych w Płocku,
            2. b)
              Koordynator merytoryczny,
            3. c)
              Nauczyciele/Wychowawcy i Doradca zawodowy.
          5. 5.
            Dokumentacja rekrutacyjna składa się z:
            1. a)
              formularza zgłoszeniowy dla ucznia (Załącznik nr 1 do Regulaminu),
            2. b)
              formularza zgłoszeniowy dla nauczyciela (Załącznik nr 2 do Regulaminu),
            3. c)
              oświadczenia uczestnika projektu (Załącznik nr 3 do Regulaminu).
          6. 6.
            Formularz rekrutacyjny oraz oświadczenie dostępne są w wersji papierowej w Biurze Projektu w Urzędzie Miasta Płocka (po. E-43) oraz w siedzibie Realizatora projektu, a w wersji elektronicznej na stronie: https://nowy.plock.eu/rpo-wm-2014-2020/ w zakładce „Zawody przyszłości II” oraz na stronie internetowej szkoły.
          7. 7.
            Dokumenty rekrutacyjne należy złożyć w wersji papierowej.
           

          § 6 Kryteria rekrutacji

          1. 1.
            Uczniowie — kryteria ogólne:
            1. -
              osiągający najniższe wyniki w nauce z matematyki/informatyki,
            2. -
              brak przeciwskazań zdrowotnych (staże, kursy),
            3. -
              zgodność wsparcia z kierunkiem kształcenia (zajęcia wyrównawcze z matematyki/informatyki),
            4. -
              złożenie kompletu prawidłowo wypełnionych i podpisanych dokumentów rekrutacyjnych.
            Zostanie zachowana zasada równości szans i niedyskryminacji. Kobiety, mężczyźni, uczniowie z niepełnosprawnością będą mieli równe prawa, obowiązki i dostęp do projektu.
          2. 2.
            W przypadku zgłoszenia się do projektu większej liczby uczniów niż planowana, pierwszeństwo do udziału w projekcie i na poszczególne formy wsparcia będą mieli uczniowie, którzy otrzymają więcej pkt.:
            1. -
              w przypadku zajęć z matematyki/informatyki i kursów:
              1. a)
                ocena końcowa na świadectwie z matematyki/informatyki: ocena 1 — 30 pkt., 2 — 20 pkt., 3 — 15 pkt.,
              2. b)
                ocena z zachowania: poprawna — 1 pkt., dobra — 3 pkt., bardzo dobra — 6 pkt., wzorowa — 9 pkt.
            2. -
              w przypadku staży:
              1. a)
                frekwencja na zajęciach wyrównawczych z matematyki/informatyki (70–79% — 5 pkt., 80% i pow. — 10 pkt.),
              2. b)
                ocena z zachowania: poprawna — 1 pkt., dobra — 3 pkt., bardzo dobra — 6 pkt., wzorowa — 9 pkt.
          3. 3.
            W przypadku takiej samej liczby pkt. o udziale we wsparciu zdecydują członkowie Zespołu ds. Rekrutacji.
          4. 4.
            Nauczyciele — kryterium ogólne:
            1. -
              zgodność wsparcia z kierunkiem nauczania,
            2. -
              złożenie kompletu prawidłowo wypełnionych i podpisanych dokumentów rekrutacyjnych.
            Zostanie zachowana zasada równości szans i niedyskryminacji. Kobiety, mężczyźni, osoby z niepełnosprawnością będą mieli równe prawa, obowiązki i dostęp do projektu.
          5. 5.
            W przypadku zgłoszenia się do projektu większej liczby nauczycieli niż planowana, pierwszeństwo będą mieli nauczyciele, którzy otrzymają więcej punktów za zgłoszenie chęci udziału na etapie diagnozy — 10 pkt.
          6. 6.
            W przypadku takiej samej liczby punktów o udziale we wsparciu zdecyduje opinia Dyrektora nt. możliwości wykorzystania zdobytej w perspektywie długoterminowej wiedzy — do 15 pkt.
          7. 7.
            W przypadku zgłoszenia się większej liczby uczniów i nauczycieli niż założono w § 4 ust. 1 i § 4 ust. 2 w pierwszej kolejności do Projektu i na poszczególne formy wsparcia zakwalifikowani zostaną uczniowie i nauczyciele, którzy uzyskają największą liczbę punktów za spełnienie kryteriów premiowanych, określonych w niniejszym regulaminie. Pozostałe osoby, które spełniają wymogi formalne, ale nie uzyskały wystarczającej ilości punktów, zostaną wpisane na listę rezerwową.
          8. 8.
            W przypadku uchybień formalnych w złożonych dokumentach rekrutacyjnych, uczeń/rodzic/opiekun/nauczyciel może zostać poproszony drogą mailową lub telefoniczną lub pisemnie o uzupełnienie braków. Dodatkowo uczeń/rodzic/opiekun/nauczyciel może zostać poproszony o udzielenie wyjaśnień do złożonych dokumentów lub złożenie dodatkowych dokumentów.
          9. 9.
            W przypadku nieuzupełnienia braków w dokumentacji w terminie 3 dni roboczych, dana osoba może zostać skreślona z listy uczestników
          10. 10.
            W ramach rekrutacji zostanie przeprowadzona akcja informacyjna i promocyjna:
            w Zespole Szkół Zawodowych im. M. Skłodowskiej-Curie w Płocku zostaną umieszczone plakaty oraz zostanie zorganizowane spotkanie informacyjne z uczniami i nauczycielami.
          11. 11.
            Formularze zgłoszeniowe oraz załączniki do regulaminu rekrutacji dostępne są w Biurze Projektu i w Zespole Szkół Zawodowych im. M. Skłodowskiej-Curie w Płocku oraz na stronie internetowej szkoły objętej wsparciem i Urzędu Miasta Płocka.
          12. 12.
            Warunkiem uczestnictwa w Projekcie jest:
            1. -
              Spełnienie wymagań określonych w § 4 ust. 1 i ust. 2,
            2. -
              Wypełnienie i złożenie dokumentów o których mowa w § 5, ust. 5.
          13. 13.
            Weryfikacji i zatwierdzenia dokumentacji rekrutacyjnej do udziału w projekcie dokonuje Zespół ds. rekrutacji, którą następnie przekazuje do Biura projektu.
          14. 14.
            Gmina Miasto Płock zastrzega sobie możliwość dokonania zmiany terminu procesu rekrutacji do projektu. W uzasadnionych przypadkach zmiana terminu procesu rekrutacji do projektu następuje na wniosek Dyrektora szkoły i po uzyskaniu akceptacji Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych (o ile będzie wymagana).
          15. 16.
            Na podstawie ww. kryteriów i dokumentów, Zespół rekrutacyjny sporządzi protokół z wykazem uczestników projektu oraz w razie potrzeby z wykazem osób wpisanych na listę rezerwową. Zatwierdzenia protokołu z rekrutacji dokonuje Zespół rekrutacyjny, następnie przekazuje do Biura projektu.
          16. 17.
            W przypadku zgłoszenia się do projektu mniejszej liczby osób niż planowana, na zasadach opisanych w niniejszym regulaminie odbędą się rekrutacje uzupełniające.
           

          § 7 Postanowienia końcowe

          1. 1.
            Uczestnik/czka Projektu, rodzic/opiekun prawny, nauczyciel zobowiązani są podać dane niezbędne do wypełnienia kwestionariusza SL 2014.
          2. 2.
            Podanie danych jest dobrowolne, aczkolwiek odmowa ich podania jest równoznaczna z brakiem możliwości udzielenia wsparcia w ramach Projektu.
          3. 3.
            Uczestnicy projektu wyrażając zgodę na udział w projekcie mają obowiązek regularnie uczestniczyć w danej formie wsparcia, do której zostali zrekrutowani, w tym w szczególności mają obowiązek:
            1. a)
              wypełniania/podpisywania wymaganych dokumentów związanych z realizacją projektu, w tym m.in. list obecności, testów wiedzy, ankiet — w zależności od rodzaju i formy wsparcia,
            2. b)
              regularnego, punktualnego i aktywnego uczestnictwa w zajęciach,
            3. c)
              udzielania wszelkich informacji związanych z uczestnictwem w projekcie, w tym z nabywaniem kompetencji — podmiotom uprawnionym do kontroli i ewaluacji projektu, w tym m.in. Beneficjentowi — Gminie Miasto Płock,
            4. d)
              przekazywania do Biura Projektu wszelkich dokumentów niezbędnych do monitorowania i dokumentowania realizacji projektu, wynikających z uczestnictwa w projekcie.
          4. 4.
            Jedną z form dokumentowania realizacji wsparcia opisanego w § 3 oraz realizacji działań informacyjno — promocyjnych może być dokumentacja fotograficzna. Uczestnicy projektu przyjmują do wiadomości, że dokumentacja ta nie narusza ich dóbr osobistych i zostanie wykorzystana wyłącznie do dokumentowania, promocji i komunikacji w ramach projektu.
          5. 5.
            W przypadku rezygnacji lub usunięcia z udziału w Projekcie uczestnika projektu zostanie ogłoszony dodatkowy nabór na jego miejsce, o ile stopień realizacji zajęć/staży/kursów/szkoleń pozwoli na osiągnięcie przez nowego uczestnika zakładanych rezultatów Projektu.
          6. 6.
            W przypadku rezygnacji ucznia z udziału w Projekcie wymagana jest pisemna informacja z podaniem powodu rezygnacji złożona przez ucznia bądź rodzica/opiekuna do nauczyciela prowadzącego zajęcia.
          7. 7.
            W przypadku rezygnacji z udziału nauczyciela w Projekcie wymagana jest pisemna informacja o rezygnacji złożona przez tego nauczyciela do Biura Projektu wraz z podaniem przyczyny.
          8. 8.
            Ostateczna interpretacja „Regulaminu” należy do Gminy Miasto Płock.
          9. 9.
            Regulamin obowiązuje od dnia podpisania do końca realizacji projektu i może ulec zmianie w sytuacji konieczności zmiany wniosku o dofinansowanie Projektu, zmiany dokumentów strategicznych, programowych lub Wytycznych programowych i innych dot. wyboru i realizacji projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014–2020.
          10. 10.
            Wszelkie uwagi i zgłoszenia naruszenia niniejszego Regulaminu należy przekazać do Biura projektu.
          11. 11.
            W przypadku nie wywiązania się z zobowiązań uczestnika projektu wymienionych w niniejszym regulaminie, Realizator, Beneficjent lub instytucja uprawniona do kontroli ww. podmiotów w zakresie projektu może uznać koszty poniesione na uczestnika projektu za niekwalifikowane w całości lub części i żądać od niego ich zwrotu.
          12. 12.
            Zmiany załączników do niniejszego regulaminu nie powodują konieczności zmiany właściwego Zarządzenia Prezydenta Miasta Płocka wprowadzającego niniejszy regulamin do stosowania. Zmienione załączniki zostaną każdorazowo publikowane na stronie internetowej Beneficjenta.
      • Załączniki