• Projekt unijny „Zawody przyszłości II”

          • W ferie zimowe odbyły się szkolenia dla uczniów naszej szkoły w ramach projektu unijnego „Zawody przyszłości II”. Szkolenia zostały przeprowadzone przez firmę RENEX z Włocławka dla uczniów w zawodzie technik elektryk, technik teleinformatyk i technik informatyk.

            Kursy obejmowały:

            1. Nowoczesne metody montażu, konserwacji i napraw pakietów oraz komponentów elektronicznych występujących we współczesnych urządzeniach elektrycznych i elektronicznych oraz urządzeniach techniki komputerowej wraz z komponentem dla pakietów elektronicznych działających w aplikacjach SPACE i militarnych wraz z elementami języka angielskiego technicznego.

            2. Montaż/demontaż i regenerację komponentów BGA w tym komponentów pracujących w przestrzeni kosmicznej wraz z elementami języka angielskiego technicznego.

            3. Ochronę przed elektrycznością statyczną, a stanowiska monterskie do naprawy zestawu komputerowego oraz urządzeń elektrycznych i elektronicznych wraz z elementami języka angielskiego technicznego.​​​​

            W ramach projektu trwa też kurs CISCO dla uczniów w zawodzie technik informatyk i technik teleinformatyk, które jest prowadzony przez firmę „ARTBUD” Andrzej Ruchlewicz z Rzeszowa.

        • motocykl
          • Grant w wysokości 5000 PLN na budowę motocykla elektrycznego

          • Zespół konkursowy „Eko Producenci” w składzie: Kacper Kisielew, Jakub Bombała, Adam Gortat, Stanisław Czerniejewski pod opieką nauczyciela Jarosław Rumianowskiego zdobyli w ramach Akademii Fundacji BOŚ grant w wysokości 5000 zł na budowę motocykla elektrycznego.
            Pojazd o regulowanym kącie pochylenia główki ramy będzie napędzany silnikiem typu BLDC, wbudowanym w tylne koło. Źródłem zasilania będzie pakiet złożony z ogniw litowo-jonowych.

          • Elektryk na pompie

          • W czwartek 191 uczniów naszej szkoły uczestniczyło w spotkaniu oraz treningu z trenerką fitness Patrycją Adamczyk z Activ Life Płock. Spotkanie odbyło się w ramach Olimpiady Zwolnieni z teorii — projekt „Elektryk na pompie”. Wizytę zorganizowali uczniowie klasy 4TEP: Jakub Kamiński, Mateusz Kędra, Adam Krajewski, Wiktor Jeziak, Jakub Grzelak,  Bartosz Dolny, Sebastian Błaszczyk, Paweł Strupczewski, Stanisław Czerniejewski i Łukasz Zagórski, a uczniów wspierały nauczycielki: Ewa Wiśniewska i Aleksandra Zagroba. Zapraszamy na naszego FB, Instagrama i TIK TOKA.

          • W Elektryku „popłynęło dobro”

          • W naszej szkole „płynęło dobro”. Młodzi Krwiodawcy podjęli odpowiedzialną decyzję o podzieleniu się tym co mają najcenniejsze. Na to dobro — bezcenny lek — krew oczekują m.in. chorzy i ofiary wypadków. W Mobilnym Punkcie Poboru Krwi 24.01.2023 r. krew oddało 22 Młodych Bohaterów.

            Oddział Rejonowy Polskiego Czerwonego Krzyża w Płocku składa podziękowania: Dyrekcji, Radzie Pedagogicznej Szkoły i Pani mgr pielęgniarstwa Agnieszce Palusińskiej za kształtowanie humanitarnych postaw wśród młodego pokolenia.
            Pracownikom Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Warszawie Oddział Terenowy w Płocku dziękujemy za współpracę i sprawne przeprowadzenie akcji poboru krwi. Do zobaczenia w maju!

          • Uczniowie na lekcji w NoveKino Przedwiośnie

          • ​Dnia 19 stycznia 197 uczniów i 14 opiekunów wzięło udział w ogólnopolskim projekcie „Lekcja w kinie” na temat „Kino jako narzędzie manipulacji”. Spotkanie składało się z dwóch części: pierwszej 45-minutowego multimedialnego pokazu, prowadzonego na żywo przez aktorkę oraz drugiej — projekcji filmu fabularnego „Brudna gra” będącego ilustracją, podsumowaniem i komentarzem do lekcji.​​​​​

            Uczniowie na spotkaniu poznali techniki manipulacyjne stosowane w kinie na przestrzeni lat, definicję manipulacji i perswazji (różnice i podobieństwa między nimi), najważniejsze zagadnienia dotyczące propagandy w kinie i jej konsekwencje. Na wybranych przykładach filmowych dowiedzieli się, na czym polega technika kreowania wroga poprzez tworzenie podziału na „my-oni”. Poznali na czym polega technika nadmiernego uogólnienia i zobaczyli, jak wygląda stereotypowe przedstawienie postaw ludzi i narodów w filmie. Dowiedzieli się również, w jaki sposób kino posługuje się kłamstwem, by stworzyć pożądany przekaz, jak można wywrzeć wpływ na widza za pomocą elementów humorystycznych i zobaczyli, w jaki sposób może zmienić się przekaz filmu, jeżeli zostanie zastosowana technika selekcji informacji i przemilczenia.

            Wyjście zorganizowały: Ewa Wiśniewska i Aleksandra Zagroba

            Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć.

          • Uczniowie nagrodzeni w Konkursie Rodzinnych Szopek Bożonarodzeniowych

          • Uczniowie Stanisław Czerniejewski i Szymon Kęsy wzięli udział w konkursie Rodzinnych Szopek Bożonarodzeniowych „Niech prowadzi nas gwiazda tam, gdzie leży Boży Syn”, w którym otrzymali nagrodę specjalną dla szkół ponadgimnazjalnych.

            Nagrody i dyplomy laureatom wręczał bp Szymon Stułkowski. Konkurs był organizowany przez Zespół Organizacji Katolickich i Wyznaniowych tworzący Komitet Organizacyjny XII Orszaku Trzech Króli w Płocku. Kierownikiem Konkursu Rodzinnych Szopek Bożonarodzeniowych oraz przewodniczącą jury była s. Dominika Dudzik CSP z wydziału katechetycznego Kurii Diecezjalnej w Płocku. Nagrodzona szopka wykonana była własnoręcznie przez uczniów z blachy i kształtowników stalowych oraz wykonane zostało dla niej podświetlenie pod kierunkiem pana Ryszarda Dzierżawskiego. Uczniowie mogli liczyć na pomoc swoich kolegów oraz opiekunów pana Stanisława Łyzińskiego i panią Aleksandrę Zagroba.

            Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć.​​

          • Zwolnieni z teorii

          • Uczestnicy Olimpiady „Zwolnieni z teorii” udzielili wywiadu w radio KRDP. Pani Ewa Wiśniewska, jako jedna z opiekunek przedstawiła projekt, omówiła poszczególne jego fazy oraz korzyści jakie przynosi realizacja Olimpiady „Zwolnionych z teorii” uczniowi, nauczycielowi i szkole. Uczniowie Maciej Żuk, Jakub Kamiński i Kornel Łopiński przedstawili swoje projekty i krótko je omówili.

          • Pracownicy ORLEN Serwis w Zespole Szkół Zawodowych im. Marii Skłodowskiej-Curie w Płocku

          • Piątego grudnia w Zespole Szkół Zawodowych im. Marii Skłodowskiej-Curie w Płocku odbyło się spotkanie przedstawicieli ORLEN Serwis z uczniami szkoły. Pracownicy spółki: Przemysław Redliński i Maciej Ziółkowski opowiedzieli uczniom kształcącym się w branżach: elektrycznej i automatycznej, jak wygląda ich praca w ORLEN Serwis. Przedstawili zadania, które na co dzień realizują w swojej pracy w Zakładzie Produkcyjnym w Płocku oraz odpowiedzieli na pytania o praktyczną stronę pracy w spółce.

          • Poznaj Polskę Edycja Jesienna 2022/23

          • Cudze chwalicie,
            Swego nie znacie,
            Sami nie wiecie,
            Co posiadacie.
            A boć nie śliczne
            Te wioski liczne?
            Ten kraj kochany?…

            — Stanisław Jachowicz „Wieś”

            W listopadzie 2022 roku uczniowie Technikum Nr 2 im. Marii Skłodowskiej-Curie w Płocku wraz z opiekunami podzielili opinię Stanisława Jachowicza — polskiego poety i pedagoga zwiedzając i podziwiając regiony naszej Ojczyzny.

            Udało się to zrealizować dzięki wsparciu i dofinansowaniu Ministra Edukacji i Nauki z programem „Poznaj Polskę”. Koordynatorem projektu była p. Ewa Szóstak.

            W ramach dofinansowania młodzież wraz z nauczycielami wzięła udział w trzech wycieczkach.

            1. Wycieczka jednodniowa do Gdańska

            Dnia 9.11.2022 r. uczniowie Technikum Nr 2 im. Marii Skłodowskiej-Curie wraz z opiekunami uczestniczyli w jednodniowej wycieczce dofinansowanej przez rządowe przedsięwzięcie Ministra Edukacji i Nauki pt. „Poznaj Polskę” do Gdańska. W wycieczce wzięło udział 50-ro uczniów. Program wycieczki obejmował zwiedzanie Europejskiego Centrum Solidarności oraz poznanie Gdańska jako miasta w zasięgu obwarowań XVII wieku. Zaplanowane punkty edukacyjne zostały zrealizowane.

            506. Europejskie Centrum Solidarności.

            Młodzież wraz z opiekunami zwiedziła Europejskie Centrum Solidarności. Muzeum te i biblioteka poświęcona jest historii Solidarności, ruchu związkowego, obywatelskiego ruchu oporu, a także innych ruchów opozycyjnych w Europie Wschodniej z czasów komunizmu. Ten ogromny 5-kondygnacyjny obiekt usytuowany tuż przy wejściu do Stoczni Gdańskiej został otwarty 30 sierpnia 2014 roku, zdobywając kilka nagród w dziedzinie wzornictwa i kultury.

            Kamieniem węgielnym tego miejsca a także deklarowanym celem jest „bycie światowym centrum idei wolności, demokracji i solidarności”.

            517. Gdańsk — miasto w zasięgu obwarowań XVII w.

            Czas spędzony w Gdańsku, pozwolił uczniom oraz nauczycielom na zwiedzanie oraz podziwianie takich miejsc jak  Nabrzeże Motławy, średniowieczny Żuraw, monumentalny Dom Towarzystwa Przyrodniczego, urokliwa ulica Mariacka oraz jej kamienice. Oprócz tego młodzież zobaczyła reprezentacyjny Długi Targ z symbolem Gdańska, czyli Fontanną Neptuna, typowy dla wielkich dawnych miast kupieckich Dwór Artusa, gotycko-renesansowy Ratusz Głównego Miasta, XVI-wieczny Dom Schumannów oraz manierystyczną Zieloną Bramę. Uczestnicy wycieczki dotarli również do „Korony Gdańska”, czyli Bazyliki Mariackiej, największej ceglanej budowli sakralnej w Europie.

            Po intensywnym zwiedzaniu uczniowie z opiekunami autokarem przejechali do Sopotu. Chwila relaksu na Molo, które na ponad 450m wchodzi w głąb Zatoki Gdańskiej oraz spacer po słynnej ulicy Bohaterów Monte Cassino podsumowało bardzo atrakcyjny dzień. Zakończenie wycieczki nastąpiło późnym wieczorem.

            Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć z wycieczki do Gdańska.

            2. Wycieczka 3-dniowa do Auschwitz, Zakopanego oraz Krakowa

            W dniach 16–18 listopada 2022 r. uczniowie Technikum Nr 2 im. Marii Skłodowskiej-Curie wraz z opiekunami uczestniczyli w trzydniowej wycieczce dofinansowanej przez rządowe przedsięwzięcie Ministra Edukacji i Nauki pt. Poznaj Polskę do Auschwitz, Zakopanego oraz Krakowa. W wycieczce wzięło udział 50-ro uczniów. Program wycieczki był bardzo atrakcyjny, obejmował zwiedzanie Muzeum Auschwitz-Birkenau, zwiedzanie Zakopanego jak również Muzeum Tatrzańskie im. Tytusa Chałbińskiego. Na zakończenie wycieczki uczniowie z nauczycielami zwiedzili Kraków.

            Dzień 1

            Miejsce Pamięci i Muzeum Auschwitz-Birkenau. Były Niemiecki Nazistowski Obóz Koncentracyjny i Zagłady. 277

            Obóz Auschwitz jest wstrząsającym świadectwem historii i obiektem z Listy Światowego Dziedzictwa UNESCO. Dla świata jest też symbolem wojny, terroru, ludobójstwa i Holokaustu. Na jego terenie działa Państwowe Muzeum, w którym zachowały się bocznice kolejowe i rampy, komory gazowe, baraki więźniarskie i ogrodzenia. Zgromadzono też fotografie i dokumenty, ubrania więzienne oraz rzeczy odebrane uwięzionym a także sprzęty (wyposażenie) z baraków.

            Młodzież była bardzo poruszona, ale jednocześnie bardzo ciekawa tej ważnej lekcji historii. Ze szczególną uwagą słuchali tego co przekazywali poszczególni przewodnicy.

            Po zwiedzaniu Muzeum Auschwitz-Birkenau młodzież udała się do miejsca zakwaterowania na zasłużony odpoczynek.

            Dzień 2

            Zakopane. 292, Muzeum Tatrzańskie im. Dr. Tytusa Chałbińskiego w Zakopanem. 294

            Drugiego dnia wycieczki uczniowie zwiedzali Zakopane. Młodzież wraz z opiekunami zobaczyła Wielką Krokiew a następnie udała się na spacer po Zakopanem. Zobaczyła zaprojektowaną przez Stanisława Witkiewicza kaplicę w Jaszczurówce, stary cmentarz na Pęksowym Brzyzku oraz drewniany kościółek pw. św. Klemensa. Nieopodal tego miejsca uczniowie obejrzeli zabytkowy drewniany dom Józefa Krzeptowskiego (brata słynnego Sabały). Budynek powstał pomiędzy 1850 a 1870 r. Następnie  cała grupa udała się do Sanktuarium Matki Bożej Jasnogórskiej oraz do Muzeum Tatrzańskiego im. Dr. Tytusa Chałbińskiego w Zakopanem.

            Wieczorem odbyło się ognisko integracyjne z pieczeniem kiełbasek w Regionalnej Karczmie Góralskiej w miejscu zakwaterowania.

            Dzień 3

            Kraków — historyczny zespół miasta. 251

            W trzecim dniu wycieczki uczniowie Technikum zwiedzili Wawel (z zewnątrz) czyli Wzgórze Wawelskie, następnie udali się na spacer, w kierunku historycznego centrum miasta, oglądając Planty, okno Papieskie, kościół franciszkański z witrażami Stanisława Wyspiańskiego, Dom Długosza, Collegium Maius, Rynek Główny, ulicę Floriańską. Na krakowskim rynku mogli podziwiać sukiennice oraz zobaczyć ołtarz Wita Stwosza w kościele Mariackim.

            Kolejnym ciekawym doświadczeniem było zwiedzanie oddziału Muzeum Narodowego w Krakowie oraz Muzeum Historyczne Miasta Krakowa. Muzeum Narodowe w Krakowie. 250

            Pałac biskupa Erazma Ciołka — zabytkowy pałac z XVI wieku znajdujący się przy ulicy Kanoniczej 17 w Krakowie. Obecnie oddział Muzeum Narodowego w Krakowie.

            W 1505 staraniem biskupa płockiego Erazma Ciołka połączono dwa domy, tworząc tzw. curia ampla, czyli wielki dwór, uchodzący w XVI wieku za najokazalszy przy ulicy Kanoniczej. Kolejnymi właścicielami pałacu byli Mikołaj Wolski, a następnie kardynał Jerzy Radziwiłł, który dokonał kolejnej przebudowy rezydencji.

            Dziś do pałacu prowadzi renesansowa brama z kartuszem, na którym widnieje orzeł w koronie z przeplecioną literą S będącą inicjałem króla Zygmunta Starego. W sieni odkryto późnogotycką kolumnadę, która dzieliła sień na dwie nawy. W 1977 dokonano kolejnego odkrycia zamurowanych arkad dziedzińca. Bogaty wystrój pałacu prawie całkowicie został zniszczony w XIX w. za czasów austriackich.

            Muzeum Historyczne Miasta Krakowa. 265

            W Pałacu Krzysztofory uczniowie zobaczyli, jak przez wieki zmieniał się Kraków. Ozdobą pałacu jest piękna arkadowa loggia na dziedzińcu, a w jego reprezentacyjnych wnętrzach zachowała się barokowa dekoracja stiukowa z XVII wieku oraz XVIII- i XIX-wieczne polichromie. Legenda mówi, że pałacowe piwnice i lochy sięgają aż pod kościół Mariacki, a niegdyś mieściła się w nich alchemiczna pracownia. Ponoć do dziś można tu spotkać czarta, przybierającego postać koguta, by wabić do podziemi śmiałków skuszonych obietnicą odkrycia skarbu.

            Zakończenie wycieczki miało miejsce późnym wieczorem.

            Zarówno dla uczniów jak i opiekunów wycieczka była bardzo udana. Młodzież przeżyła wspaniałe chwile i poznała ciekawe miejsca. Młodzież z wycieczki wróciła zdrowa, ale zmęczona, nie mniej jednak wszyscy byli bardzo zadowoleni.

            Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć z wycieczki do Auschwitz, Zakopanego i Krakowa.​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

            3. Wycieczka jednodniowa do Torunia

            W dniu 28 listopada 2022 r. uczniowie Technikum nr 2 im. Marii Skłodowskiej Curie wraz z opiekunami uczestniczyli w jednodniowej wycieczce do Torunia dofinansowanej przez rządowe przedsięwzięcie Ministra Edukacji i Nauki pt. Poznaj Polskę.

            Poniżej opis zrealizowanych punktów edukacyjnych:

            101. Toruń — Stare i Nowe Miasto

            Podczas wycieczki, wraz z przewodnikiem zwiedzaliśmy najważniejsze zabytki toruńskiej starówki — widok z zewnątrz: bramy i baszty miejskie, mury obronne, spichlerze, Krzywa Wieża, Brama Klasztorna, Stary Rynek z Ratuszem oraz pomnikiem Mikołaja Kopernika. Na trasie wycieczki nie zabrakło również toruńskich kamienic zamieszkiwanych przez tamtejszych mieszczan a mianowicie; Dworu Artusa, Domu Eskenów, Domu Mikołaja Kopernika, Kamienicy Pod Gwiazdą. Szczególną uwagę przykuły gotyckie obiekty sakralne — Katedra Św. Janów, Kościół NMP, pomniki Starego Miasta/fontanna Flisaka z żabkami, osiołek na starówce — czyli średniowieczny pręgierz, Aleja Gmerków, Piernikowa Aleja Gwiazd, ruiny zamku krzyżackiego.

            103. Dom Legend Toruńskich

            Dom Legend Toruńskich to połączenie interaktywnego muzeum i teatru. Miejsce, które pozwoliło Nam przenieść się w świat magicznych opowieści o mieście i jego historii. Legendy nie wystarczy usłyszeć, legendą trzeba przesiąknąć!

            Po sześciu instalacjach przybliżających najpopularniejsze podania związane z miastem Toruniem oprowadził Nas  przewodnik, który był ubrany w strój z epoki. Zwiedzanie trwało ok. 60 minut i odbywało się według określonego scenariusza, który miał kilka wariantów dostosowanych do wieku gości.

            Poznaliśmy m.in. opowieść o wylaniu nieczystości na głowę króla Jagiełły, historię flisaka, który uratował miasto przed plagą żab oraz poznaliśmy powody pochylenia się Krzywej Wieży.

            Dom Legend to w rzeczywistości piwnica — gotyckie podziemia kamienicy na Starym Mieście. Dodatkową atrakcją dla uczniów była gra miejska.

            Zakończenie wycieczki miało miejsce późnym wieczorem.

            Zarówno dla uczniów jak i opiekunów wycieczka była bardzo udana.

            Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć z wycieczki do Torunia.

          • Życzenia świąteczne

          • Niech magiczna moc wigilijnego wieczoru przyniesie spokój i radość. Niech każda chwila Świąt Bożego Narodzenia żyje własnym pięknem, a Nowy Rok 2023 obdaruje Was miłością, pomyślnością i szczęściem. Najpiękniejszych Świąt Bożego Narodzenia. Najserdeczniejsze życzenia dla uczniów, rodziców, absolwentów, emerytowanych pracowników oraz sympatyków ZSZiMSC w Płocku życzy Krzysztof Podraska — Dyrektor ZSZiMSC w Płocku wraz z pracownikami.

          • Zwolnieni z teorii

          • ​​​​​Olimpiada „Zwolnieni z teorii” weszła w etap realizacji. W ramach wytycznych młodzież udzieliła wywiadu w radio ESKA. Pani Ewa Wiśniewska i Aleksandra Zagroba przedstawiły projekt, omówiły poszczególne jego fazy oraz korzyści jakie przynosi realizacja Olimpiada „Zwolnionych z teorii” uczniowi, nauczycielowi i szkole.
            Maciej Żuk, Jakub Kamiński i Kornel Łopiński przedstawili swoje projekty, krótko je omawiając.

          • Uczniowie naszej szkoły odbierają Stypendium Prezesa Rady Ministrów

          • W dniu 8 grudnia 2022 r. uczniowie: Piotr Jaworski z klasy IV TBFG i Konrad Zatorski z klasy III TD za osiągnięte wysokie wyniki w nauce i wzorowe zachowanie odebrali stypendium ufundowane przez Prezesa Rady Ministrów — Mateusza Morawieckiego.

            Uroczyste wręczenie dyplomów i pamiątek ufundowanych przez Prezesa PKN Orlen — Daniela Obajtka odbyło się w Muzeum Diecezjalnym w Płocku.

          • Paweł Matczak wygrywa arcytrudny Konkurs Wiedzy o Płocku

          • Młodzieżowa Rada Miasta Płocka przygotowała i przeprowadziła „Konkurs Wiedzy o Płocku”. Odbył się on w Auli Urzędu Miasta Płocka 29.11.2022 r.

            Konkurs skierowany został do uczniów klas VII–VIII szkół podstawowych i uczniów ze szkół ponadpodstawowych. Celem konkursu była promocja miasta wśród młodych ludzi, podniesienie wiedzy o historii i kulturze miasta oraz rozwijanie zainteresowań historycznych.

            Obszar wiedzy, którą trzeba było posiąść był ogromny: historia, położenie, symbole, główne atrakcje, wielcy Płocczanie, osoby pełniące funkcje polityczne w Płocku.

            Mieliśmy tylko miesiąc na przygotowanie się do zmagań. Czterech uczniów: Paweł Matczak, Joachim Karaczewski, Mateusz Kęsy i Bartosz Śmigielski rozpoczęli działania.

            Paweł zgłosił gotowość do ciężkiej pracy, a także do uczestnictwa w zmaganiach konkursowych.

            Spotykaliśmy się i dzieliśmy wiedzą. Uczniowie opracowali zagadnienia. Nauczycielka przeprowadziła lekcję muzealną na ekspozycji — Historia Płocka w Muzeum Mazowieckim. Młodzież zgłębiła wiedzę w piątkowe popołudnie chętnie i z zapałem.

            Do konkursu stanęło 29 zawodników. Paweł okazał się najlepszy. Zajął pierwsze miejsce w pierwszej edycji. Pytania były różnorakie: zamknięte, otwarte, ikonograficzne. Nagrody, które otrzymał to czytnik Amazon Kindle i bardzo interesujące książki historyczne.

            Każdy konkurs to wysiłek, ale konkursy historyczne o naszym mieście z 1000 letnią historią to arcytrudne przedsięwzięcie.

            Honorowym Patronem konkursu był Prezydent Miasta Płocka Andrzej Nowakowski.

          • „Głos zza krat”

          • W dniu 24.11.2022 r. dzięki współpracy naszej szkoły ze Stowarzyszeniem na rzecz edukacji osób wykluczonych społecznie o nazwie „BUSOLA” oraz z Centrum Kształcenia Ustawicznego przy Zakładzie Karnym w Płocku, trzynastu uczniów z klas drugich pod opieką Pana Jakuba Łopatowskiego i Piotra Kulińskiego wzięło udział w projekcie „Głos zza krat” na terenie Zakładu Karnego w Płocku. Projekt skierowany jest do młodzieży w wieku 14–19 lat i ma na celu wskazanie młodym ludziom właściwej drogi w życiu i uświadomienie im, że nawet mały błąd może skończyć się poważnymi konsekwencjami.

            Uczniowie po odprawie bezpieczeństwa skierowali się do sali lekcyjnej mieszczącej się na terenie CKU, gdzie czekało na nich trzech osadzonych uczęszczających do szkoły w trakcie odbywania wyroku pozbawienia wolności. Więźniowie podczas spotkania opowiadali o swoim życiu oraz o tym jak, niejednokrotnie, nietrafny wybór może mieć negatywne skutki w dalszym życiu, bądź zrujnować je całkowicie. Uczniowie mogli zadawać osadzonym pytania na które Panowie starali się odpowiadać wyczerpująco. Po rozmowie ze słuchaczami CKU, uczniowie naszej szkoły obejrzeli film przedstawiający jak wygląda życie w Zakładzie Karnym w Płocku.

            Po rozmowie odbytej w sali lekcyjnej, odwiedzający płocki zakład karny mieli okazję przejść przez oddział mieszkalny, zobaczyć warsztat terapii zajęciowej w oddziale siódmym, gdzie zobaczyli między innymi witraże, rzeźby i obrazy oraz inne prace wykonane przez osadzonych. Po obejrzeniu prac i przejściu przez dziedziniec ZK, grupa miała możliwość zobaczyć cały zakład karny w kamerach monitoringu więziennego.

            Tego typu wyjście było bardzo wartościowe, pouczające i skłaniające młodzież do refleksji.

          • Wycieczka do Warszawy

          • 14 listopada uczniowie klas 3TA, 3TE, 4TEP pod opieką Magdaleny Włodarskiej, Ewy Wiśniewskiej, Tomasza Wieteski i Aleksandry Zagroba odwiedzili pierwsze w Europie miejsce dla młodzieży, w którym edukuje się jak prawidłowo postępować z elektrośmieciami — Centrum Elektroekologii w Warszawie.

            W czasie warsztatów młodzież przypomniała sobie jakie metale należą do grupy metali rzadkich, jakie jest ich zastosowanie i jakie znaczenie w ich kontekście ma ElektroEkologia.  Biorąc udział w interaktywnym quizie uświadomiono nam dlaczego warto przekazywać elektrośmieci do recyklingu, jak postępować ze zużytym sprzętem elektronicznym i elektrycznym, a także jakie są konsekwencje i niebezpieczeństwa dla amatorów wydobywania cennych kruszców z elektroniki. Gratulujemy zwycięzcy quizu wiedzy i  dziękujemy Centrum ElektroEkologii za ciekawe spotkanie zachęcające nas do wypracowania prawidłowych ekonawyków.

            Zaopatrzeni w wiedzę z ekologii wyruszyliśmy z panią przewodnik na Powązki. Powązki to nawet nie jest cmentarz, tylko teren na pograniczu Woli i Żoliborza, na którym znajduje się aż siedem nekropolii. Cmentarz Powązkowski nazywany zwyczajowo Starymi Powązkami przy ul. Powązkowskiej 1 oraz Cmentarz Wojskowy na Powązkach przy ul. Powązkowskiej 43/45 to największe z nich, najczęściej odwiedzane i w wyobraźni wielu osób połączone w jedno wielkie miejsce pamięci o historii, walce o wolność oraz najwybitniejszych polskich obywatelach. Wsłuchani w opowieść przewodnika odbyliśmy wędrówkę Aleją Zasłużonych, dotarliśmy do kwatery powstańców styczniowych, kwatery obrońców Warszawy 1939, Dolinki Katyńskiej i pomnik Gloria Victis oraz kwatery zgrupowań bojowych walczących o Warszawę w 1944 r.

            Z nową wiedzą, w nieco nostalgicznym nastroju, trochę zmęczeni ale zadowoleni wracaliśmy do Płocka. Teraz czekamy na kolejną wycieczkę…

          • Obchody Święta Niepodległości

          • W miesiącu Listopadzie uczniowie Zespołu Szkół Zawodowych im. Marii Skłodowskiej-Curie w Płocku w sposób wyjątkowy pamiętają o swoim kraju. Młodzież z Koła Historycznego i członkowie Samorządu Uczniowskiego odwiedzili groby żołnierzy poległych w czasie wojny zapalając biało-czerwone znicze. Szkoła została także udekorowana w patriotyczne barwy i symbole wykonane przez uczniów oraz nauczycieli. W dniu 10.11.2022 roku społeczność Szkoły wysłuchała audycji upamiętniającej 104 rocznicę odzyskania przez Polskę Niepodległości, a o godzinie 12:00 wspólnie odśpiewano „Mazurka Dąbrowskiego”. Dziękujemy wszystkim, którzy w tych dniach aktywnie włączyli się w obchody Święta Niepodległości.

          • Liga Lekkoatletyczna Szkół Średnich

          • W dniach 3 i 27 października na Stadionie Miejskim w Płocku odbyły się dwa rzuty Ligi Lekkoatletycznej Szkół Średnich w ramach Młodzieżowej Ligi Sportu. Cały cykl Ligi odbył się w październiku gdyż na wiosnę jest planowany remont stadionu. Zawody były organizowane przez płocki MOSiR, uczestniczyło w nich 11 szkół średnich z Płocka. Nasza 14-osobowa reprezentacja zajęła wysokie 3 miejsce zdobywając łącznie 1758 punktów. Wszyscy lekkoatleci z „Elektryka” wykazali się dużym zaangażowaniem poprawiając swoje wyniki z pierwszego rzutu i awansując z 5 na 3 miejsce. Szczególnie wyróżnili się zawodnicy ze sztafety 4×100 m: Paweł Matczak, Kacper Milczarski, Sebastian Jarzębowski i Szymon Woźniak, którzy zajęli 3 miejsce z czasem 48,53 s. Bardzo dobre wyniki osiągnęli także: Kacper Milczarski na 100 m — 11,94 s oraz Tymoteusz Grzegorowski na 400 m — 59,70 s.

            Opiekunem drużyny lekkoatletycznej jest M. Stępniewski.

            Wyniki indywidualne:

            100m
            Lipiński Filip — 3TBCF — 12,16s
            Matczak — 3TBCF — 12,20s
            Milczarski Kacper — 3TBCF — 11,94s

            400m
            Grzegorowski Tymoteusz — 4TBFP — 59,70s
            Kaźmirski Julian — 1abc — 62,04s
            Sieciński Mikołaj — 3TBCF — 62,44s

            1500m
            Sobczak Roland — 4TDP — 5min 14,39s
            Kamiński Jakub — 4TEP — 5min 56, 47s
            Strupczewski Paweł — 4TEP — 5min 31,95s

            Pchnięcie kulą 5kg
            Czapski Jakub — 4TAP — 10,15m
            Krajewski Adam — 4TEP — 10,09m
            Mataliński Łukasz — 4TEP — 10,10m

            Skok w dal
            Jarzębowski Sebastian — 2TC — 5,03m
            Woźniak Szymon — 2TC — 5,13m

            Sztafeta 4×100m
            Matczak Paweł — 3TBCF — 48,53s — 3 miejsce
            Milczarski Kacper – 3TBCF
            Jarzębowski Sebastian — 2TC
            Woźniak Szymon — 2TC

            Naszą szkołę w pierwszym rzucie Ligi reprezentowali także: Mateusz Niski z klasy 4TDP w sztafecie 4×100m oraz Kacper Dąbrowski z klasy 2 TC w skoku w dal.

            Wyniki drużynowe po dwóch rzutach Ligi:

            1. I LO CNB „Fenix” Płock — 1999 pkt.
            2. ZSCE — 1952 pkt.
            3. ZSZ im. M. Skłodowskiej-Curie — 1758 pkt.
            4. ZST — 1752 pkt.
            5. LO im. W. Jagiełły — 1716 pkt.
            6. III LO — 1589 pkt.
            7. ZSB Nr 1 — 1565 pkt.
            8. I LO PUL Płock — 1464 pkt.
            9. LO im. S. Małachowskiego — 1326 pkt.
            10. ZSUiP — 761 pkt.
            11. IV LO — 232 pkt.
          • Staż zagraniczny dla elektryków z programu „Szkoła Nowoczesnych Technologii” — praktyki w Dronetools i program kulturowy

          • ​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​W dniach 19.06.2022 r.–03.07.2022 r. 18 uczniów z Zespołu Szkół Zawodowych im. Marii Skłodowskiej-Curie w Płocku w zawodzie technik elektryk i elektryk wyjechało na staż zagraniczny do Hiszpanii. Praktyki odbyły się w Sewilli w firmie Dronetools. Tematyką szkolenia było: „Konstruowanie i programowanie dronów”. Opiekunami podczas stażu byli Katarzyna Siemieniako i Marcin Pocheć.

            Dronetools S.L. to firma specjalizująca się w produkcji dronów. Założona została w 2012 roku. Oferuje najwyższą jakość, współpracę i innowacje. Staraniem firmy jest stanie się pionierem w branży produkcyjnej RPA. W warsztatach Dronetools formowane są włókna węglowe, aluminium i tworzywa sztuczne przy użyciu najnowszej technologii, aby stworzyć każdy dron, zachowując przy tym standardy przemysłu lotniczego.

            Uczniowie mieli również możliwość zwiedzenia Kadyksu (hiszp. Cadiz) — miasta leżącego nad Oceanem Atlantyckim, jednej z najstarszych osad na półwyspie iberyjskim. Był on i jest najważniejszym portem w Hiszpanii. Oprócz tego praktykanci zwiedzili Arenę Byków w Sewilli, Pałac Królewski Alkazar oraz stadion piłkarski Sewilli.

            Był to już 4 wyjazd z projektu „Szkoła Nowoczesnych Technologii”, realizowanego przez naszą szkołę od 1 października 2020 r. Projekt jest całkowicie finansowany z projektu Unii Europejskiej „Ponadnarodowa mobilność uczniów i kadry kształcenia zawodowego” Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.

            Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć: