• Wyniki rekrutacji do projektu„Technika w działaniu – Innowacje Elektryczne i Cyfrowe”

          • WYNIKI REKRUTACJI DO PROJEKTU

            Numer 2024-1-PL01-KA121-VET-000222496 
            „Technika w działaniu – Innowacje Elektryczne i Cyfrowe”

            Z PROGRAMU ERASMUS PLUS

             

            W dniu 18 listopada 2024 roku Komisja Rekrutacyjna do projektu „Technika w działaniu – Innowacje Elektryczne i Cyfrowe” dokonała wyboru 25 uczestników na praktyki zagraniczne w Hiszpanii i Niemczech w ramach programu Erasmus Plus.

            Do projektu zgłosiło się łącznie 47 uczniów z klas czwartych i trzecich w zawodzie technik elektryk i technik programista.

            W skład powołanej w dniu 4 listopada przez dyrektora pana Krzysztofa Podraska Komisji Rekrutacyjnej weszli: 

            • Dyrektor szkoły:  Krzysztof Podraska 
            • Koordynator projektu: Małgorzata Jeziorska 
            • Asystent koordynatora projektu: Adam Dąbrowski 
            • Wychowawcy klas: Hanna Krzewińska, Krzysztof Baryła, Kamil Pajek, Paweł Kowalski

            Komisja dokonała wyboru zgodnie z Zasadami Rekrutacji zawartymi w Regulaminie Rekrutacji dostępnym na stronie szkoły w zakładce Projekty Unijne.

            Wyjazd I — 29.03.2025 r. – 12.04.2025 r. — Sewilla, Hiszpania
            „Budowa domu solarnego — fotowoltaika”

             

            1. Bartłomiej Jarosz 3TA
            2. Szymon Karasiewicz 3TA
            3. Tymon Zakrzewski 3TA
            4. Piotr Kruk 3TA
            5. Dominik Kruk 3TA
            6. Mateusz Sowa 4TA
            7. Łukasz Sulkowski 4TA
            8. Aleksander Gruszczyński 4TA
            9. Wiktor Michalski 4TA
            10. Karol Kukliński 4TA
            11. Nikodem Berliński 4TC
            12. Szymon Woźniak 4TC
            13. Jarzębowski Sebastian 4TC
            14. Kamil Gawroński 4TC
            15. Kubicki Rafał 4TC

            List rezerwowa:

            1. Maciej Krusiewicz 3TA
            2. Alan Bauman 4TA
            3. Szczygieł Mateusz 4TC

            Wyjazd II — 04.05.2025 r. – 24.05.2025 r. — Berlin, Niemcy
            „No Code Revolution — rozwój Aplikacji Internetowych z Softr i Airtable"

             

            1. Lutowski Wiktor 3TF
            2. Bujalski Filip 3TF
            3. Gajewski Jakub 3TF
            4. Krzeszewski Paweł 3TF
            5. Borzuchowski Michał 4TF
            6. Smolarek Mateusz 4TF
            7. Gorgolewska Natalia 4TF
            8. Twardowski Wiktor 4 TF
            9. Fabrykiewicz Kinga 4 TF
            10. Fusik Marcel 4TF

            List rezerwowa:

            1. Zimny Kacper 3TF
            2. Skrzyński Dominik  4TF
          • Wycieczka do Torunia

          • W czwartek 14.11.2024 uczniowie klas: 2 TF, 3 TBC, 3 TD, 3 TF, 4 TF zwiedzili Planetarium w Toruniu, gdzie obejrzeli seans astronomiczny i wystawę interaktywną. Dodatkową atrakcją był przejazd w okolice Uniwersytetu Mikołaja Kopernika oraz spacer po urokliwej toruńskiej starówce, na której znajduje się historyczna siedziba Mikołaja Kopernika. Zwiedziliśmy dom wielkiego Polaka, mając w pamięci, że w roku 2024 przypada dokładnie 551. rocznica narodzin uczonego, którą to rok wcześniej (2023) UMK uczcił imprezą rangi międzynarodowej — „Światowym Kongresem Kopernikańskim”, a cały rok 2023 ogłoszono w województwie kujawsko-pomorskim „Rokiem Mikołaja Kopernika”.

          • Obchody 11-ego listopada

          • W dniu 11.11.2024 roku odbyły się w Płocku obchody rocznicy odzyskania niepodległości. Uroczystości rozpoczęły się przy pomniku Marszałka Józefa Piłsudskiego, następnie odbyła się Msza Św. w Bazylice Katedralnej. Uroczyste obchody zakończyły się przy Płycie Nieznanego Żołnierza.

            W obchodach wziął udział Poczet Sztandarowy naszej szkoły w składzie: Łukasz Sulkowski, Paweł Walczak, Jakub Bombała. Opiekunem pocztu jest Pan Artur Kapela.

          • Ojcowie Niepodległości — wystawa w „Elektryku”

          • Aby upamiętnić 106 rocznicę odzyskania niepodległości przez Polskę, młodzież pod kierunkiem Pani Katarzyny Pietrzak przygotowała wystawę prezentującą sylwetki wybitnych Polaków, którzy po I wojnie światowej wykorzystali sprzyjające warunki i doprowadzili do narodzenia się II Rzeczypospolitej.

          • Konkurs języka angielskiego Forget-me-not

          • W dniu 13 listopada fani języka angielskiego z Naszej Szkoły wzięli udział w OGÓLNOPOLSKIM KONKURSIE JĘZYKA ANGIELSKIEGO FORGET-ME-NOT organizowanym przez Centrum Edukacji Filotimo z Lublina. Jest to już kolejna edycja konkursu, w którym wzięliśmy udział. Zadaniem uczniów było rozwiązanie testu wiadomości z wiedzy ogólnej z języka angielskiego oraz odpowiedzi na pytania dotyczące materiałów przygotowawczych.

            Uczestnikami w tym roku byli uczniowie z klas III TD, IV TC oraz I TDFG. Koordynatorem Konkursu w tej edycji była p. Marta Kapela. Wszystkim uczestnikom dziękujemy za udział i trzymamy kciuki za wysokie wyniki, które będą znane w styczniu 2025! Zapraszamy na wiosnę na kolejną edycję Konkursu!

          • Pasjonaci historii z wizytą w Muzeum Mazowieckim

          • W piątek 08.11.2024 r. kilkoro uczniów z klasy II TF wraz z nauczycielką historii Panią Katarzyną Pietrzak uczestniczyło w lekcji w muzeum ART DECO. Na parterze kamienicy weszliśmy do Miasta nocą z architekturą rysowaną świetlnym mapipingiem i do mini kina Odeon. Obejrzeliśmy też oryginalne auto z epoki — Jowit z 1926 roku. We wnętrzu kamienic — polskiej, niemieckiej i francuskiej obejrzeliśmy meble, szkło, ceramikę, tkaniny, lampy, malarstwo i rzeźbę. Interesujące spotkanie z historią uwieczniliśmy na fotografiach.

          • „Elektryk” na podium biegów przełajowych

          • 08 listopada 2024 r. uczniowie naszej szkoły brali udział w biegach przełajowych z okazji Święta Niepodległości zorganizowanych w Podgórzu. Szkołę reprezentowali uczniowie: Kacper Śmigrodzki z kl. 2 TAC, Krystian Urbański z kl. 2 TAC, Julian Kaźmirski i Wiktor Nawrot z kl. 3 abc oraz Wiktor Gapiński z kl. 3 TF. Najwyższe miejsce indywidualnie zajął Julian Kaźmirski, który był trzeci. W klasyfikacji drużynowej również zajęliśmy trzecie miejsce.

            Pan Dyrektor zorganizował dla uczniów środek transportu na zawody, a opiekunem drużyny był Pan Sławomir Kąpinski.

          • Narodowe Święto Niepodległości w „Elektryku”

          • 7 listopada w naszej szkole  odbyła się uroczysta akademia z okazji Narodowego Święta Niepodległości na pamiątkę 106 rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości.

            Apel przede wszystkim miała  przypomnieć tamte ciężkie czasy, ale także wzbudzić w nas refleksje. 11 Listopada to dzień Odzyskania Niepodległości przez Polskę. Listopad to miesiąc szczególny dla naszego narodu- symbol wolności i niewoli. Szczególnie w tym miesiącu należy pielęgnować wartości patriotyczne i zainteresować dzieci poezją patriotyczną opowiadającą o walkach Polaków, którzy własną krwią i ofiarą życia dali przykład światu, jak należy bronić wolności i niepodległości.

            Program artystyczny obejmował treści historyczne, pieśni i wiersze. W ciekawy i obrazowy sposób przedstawiono losy naszej Ojczyzny, począwszy od zaborów, a skończywszy na roku 1918.

            Akademię przygotowali Natalia Gorgolewska, Michał Borzuchowski, Piotr Lesiuk, Kornel Łopiński, Igor Żmijewski, Julian Będzikowski, Szymon Augustyniak, Micha Gąsiorowaki, Marcel Kędzierski, Jakub Linowski pod opieką pani Oliwii Wojciechowskiej.

            Aby ukoronować naszą niepodległość uczniowie wzięli udział w akcji MEN „Szkoła do hymnu”, 8 listopada o godzinie 11:11 społeczność „Elektryka” wspólnie odśpiewała HYMN RZECZYPOSPOLITEJ.

          • HALLOWEEN W ELEKTRYKU

          • 31 października nasza szkoła zamieniła się w prawdziwe halloweenowe miejsce. Uczniowie w kreatywnych przebraniach korzystali z fotobudki i świetnie się bawili. Było mnóstwo śmiechu, zabawy i wyjątkowych kostiumów.

          • Wyjście na cmentarz

          • 30 października, w ramach obchodów Narodowego Święta Niepodległości, uczniowie naszej szkoły mieli okazję uczcić pamięć bohaterów narodowych, którzy polegli w obronie ojczyzny. Przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego zapalili znicze na Grobie Nieznanego Żołnierza.

            Wydarzenie to miało na celu nie tylko uczczenie pamięci poległych, ale także kształtowanie w młodzieży postawy szacunku do historii, tradycji oraz wartości patriotycznych.

          • Spotkanie klas 4 TA oraz 4 TE z kierownikiem Zakładu Medycyny Szkolnej

          • W dniu 30 października odbyło się pierwsze z cyklu sześciu spotkań z kierownikiem Zakładu Medycyny Szkolnej – panią Anną Hejną-Goślicką. Spotkanie miało na celu przybliżenie uczniom zagadnień związanych z opieką medyczną w szkole jak i poza nią. Podczas spotkania, które miało charakter interaktywny, uczniowie mieli możliwość zadawania pytań dotyczących m.in. profilaktyki zdrowotnej, pierwszej pomocy, a także procedur w przypadku urazów w szkole. Kierownik Zakładu Medycyny Szkolnej opowiedziała również o ważności monitorowania stanu zdrowia, szczególnie w kontekście wczesnego wykrywania problemów zdrowotnych. Spotkanie cieszyło się dużym zainteresowaniem, a uczniowie docenili możliwość bezpośredniego kontaktu z ekspertką, która rozwiała wiele wątpliwości dotyczących dbania o zdrowie.

            Za spotkanie były odpowiedzialne Panie Ida Petera oraz Anna Żebrowska.

          • Spotkanie z przedstawicielami firmy Corleonis

          • Dnia 29 listopada uczniowie klas 4 i 5 technikum w zawodach technik pojazdów samochodowych, technik mechanik oraz technik elektryk uczestniczyli w spotkaniu z przedstawicielami firmy Corleonis. Podczas spotkania zapoznali się z pracą operatora żurawi wieżowych oraz uzyskali informacje na temat zdobycia specjalistycznych uprawnień.

          • Wycieczka do Warszawy

          • 24 października uczniowie naszej szkoły, pod opieką pani Joanny Olenderek, pani Anny Lewandowskiej, pana Krzysztofa Baryły i pana Adama Dąbrowskiego, uczestniczyli w edukacyjnej wycieczce do Warszawy.

            Pierwszym punktem programu była lekcja historii w Muzeum Wojska Polskiego, poświęcona tematom „Wojskowość polska X–XVIII wiek” oraz „Polacy na frontach II wojny światowej”. W ramach zajęć uczniowie poznali ewolucję polskiej sztuki wojennej na przestrzeni wieków, dowiadując się o najważniejszych taktykach, wyposażeniu oraz historii bohaterskich polskich żołnierzy. Przedstawiono udział Polaków w walkach na frontach II wojny światowej, co ukazało uczniom ich poświęcenie i rolę w walce o wolność kraju.

            Następnie grupa udała się do Muzeum Iluzji, gdzie czekały na nią ciekawe wystawy pełne wizualnych złudzeń i interaktywnych instalacji. Uczniowie z zainteresowaniem uczestniczyli w pokazach, które wzbudziły wiele emocji i pozwoliły im na własnej skórze doświadczyć niecodziennych efektów optycznych, sprawiających, że trudno było odróżnić rzeczywistość od iluzji!

            Kolejnym miejscem, które odwiedzili uczniowie, był Cmentarz Wojskowy na Powązkach, gdzie minutą ciszy uczcili pamięć bohaterów poległych podczas II wojny światowej. Wizyta ta była pełna refleksji, pozwalając uczniom oddać hołd tym, którzy walczyli o wolność i niepodległość Polski.

            Ostatnim punktem wycieczki był spektakl w Teatrze Muzycznym Roma, gdzie uczniowie mieli okazję obejrzeć musical „We Will Rock You”. Przedstawienie, oparte na twórczości zespołu Queen, dostarczyło wszystkim wielu wrażeń dzięki świetnej muzyce, energii aktorów i wspaniałej scenografii.

            Wycieczka była pełna różnorodnych atrakcji i edukacyjnych przeżyć, które uczestnicy zapamiętają na długo.

          • Wycieczka do Oławy

          • Grupa 39 uczniów z klas o profilu motoryzacyjnym, pod opieką nauczycieli: pani Ireny Zielińskiej, pana Stefana Szymborskiego, pana Ryszarda Dzierżawskiego i pana Rafała Lewandowskiego, miała okazję odwiedzić Muzeum Motoryzacji i PRL-u w Oławie. To była niesamowita podróż w czasie — uczniowie mogli podziwiać ponad 200 zabytkowych pojazdów, od pierwszych samochodów z końca XIX wieku aż po współczesne modele. Wśród eksponatów znalazły się nie tylko auta osobowe i rajdowe, ale również ciężarówki, autobusy oraz motocykle cywilne, wojskowe i policyjne. Dla pasjonatów dwóch kółek była nawet kolekcja rowerów!

            Jednak to nie koniec atrakcji — muzeum oferuje również część poświęconą życiu codziennemu w czasach PRL-u. Uczniowie mogli zobaczyć wiele przedmiotów i produktów, które na co dzień towarzyszyły ludziom w tamtej epoce. Było to wyjątkowe doświadczenie, które pozwoliło lepiej zrozumieć realia minionych lat.

            Wycieczka dostarczyła wielu wrażeń i stała się świetną lekcją historii, nie tylko motoryzacji, ale i codziennego życia sprzed kilku dekad. Po dniu pełnym nowych odkryć wszyscy wróciliśmy z uśmiechami na twarzach, bogatsi o wyjątkowe wspomnienia.

          • Wycieczka do Katowic – Energylandii – Krakowa

          • W dniach 9 – 11 października 2024 roku odbyła się wycieczka do Katowic – Energylandii – Krakowa. W wycieczce wzięli udział uczniowie klas: VTD, IVTA, IVTD, IVTF i IIITF.

            Pierwszego dnia zwiedziliśmy Kopalnię GUIDO, w której znajduje się najgłębiej położona trasa turystyczna w górnictwie węglowym w Polsce i  najgłębiej położony Pub pod ziemią. Zjechaliśmy pod ziemię 320 m autentyczną szolą górniczą taką samą jaką używają górnicy na czynnych kopalniach.

            Przewodnikami po kopalni byli nie pracujący już górnicy, którzy przenieśli grupę na chwilę do początku XX wieku. Uczniowie dowiedzieli się o zagrożeniach jakie czyhają na górników pracujących pod ziemią, a dzięki multimedialnym efektom poczuli je na własnej skórze. Odkrywanie poziomu 320 m. pod ziemią wiąże się przede wszystkim z poznawaniem rozwoju techniki górniczej od końca XIX wieku aż do czasów współczesnych. Choć Kopalnia Guido od lat nie wydobywa węgla, to na trasie turystycznej go nie brakuje. Podczas zwiedzania grupa zobaczyła go co najmniej cztery razy, i to w zupełnie surowej formie pokładu o grubości nawet do dwóch metrów.

            Część trasy na poziomie 320 m uczniowie przebyli elektryczną kolejką podwieszaną, która zawiozła grupę zwiedzających w rejon pracy dwóch kombajnów górniczych, chodnikowego i ścianowego. Młodzież miała okazję z bliska zobaczyć jak pracują potężne maszyny do urabiania skał i węgla. Jest to jedyna tego typu kolejka górnicza na świecie udostępniona dla turystów. Zwiedzanie Kopalni Guido zakończyło się w budynku nadszybia, gdzie w sklepiku młodzież zakupiła ciekawe górnicze i śląskie pamiątki.

            Drugiego dnia wycieczki uczniowie odwiedzili największy w Polsce Park Rozrywki Energylandia w miejscowości Zator, niedaleko Krakowa. Park oferuje szeroki wybór atrakcji dla osób w różnym wieku, zarówno dla dzieci, młodzieży, jak i dorosłych. Na 43 hektarach powierzchni znajduje się sześć stref, w których każdy uczestnik wycieczki znalazł coś dla siebie. W Energylandii młodzież miała możliwość spróbować jazdy na wielu emocjonujących rollercoasterach, takich jak "Hyperion", "Zadra" i "Abyssus", które zapewniły mocne wrażenia miłośnikom szybkiej jazdy. Park posiada również liczne atrakcje wodne, takie jak zjeżdżalnie, baseny i fontanny, a także wiele innych ogromnych urządzeń, mnóstwo gier oraz zabaw interaktywnych. Ponadto w Energylandii można było zobaczyć spektakularne pokazy artystyczne, pirotechniczne, audiowizualne (mapping 3D w Planetarium) i taneczne specjalistów w swojej dziedzinie na 4 scenach widowiskowych podzielonych na dwa teatry i amfiteatry w wyjątkowych stylizacjach. Na terenie Parku można także było znaleźć niesamowite kino 7D, wyświetlające filmy dla dzieci i młodzieży w technologii 3D, wspartej dodatkowymi efektami specjalnymi.

             

            W ostatnim dniu wycieczki zwiedziliśmy Kraków – historyczne miasto Polski, pełne legend i zabytków. Młodzież chętnie wysłuchała ciekawych informacji dotyczących Krakowa od przewodnika, który oprowadził nas po dzielnicy Kazimierz, gdzie zamieszkiwała ludność pochodzenia żydowskiego. Dziś zachowało się po niej  wiele zabytków, szczególnie sakralnych. Centrum żydowskiego miasta stanowiła dzisiejsza ul. Szeroka, wokół której i przy sąsiednich ulicach Żydzi budowali bożnice, założyli cmentarz (kirkut), łaźnię kahalną i rytualną mykwę. Podczas II wojny światowej Niemcy wymordowali ludność pochodzenia żydowskiego i zniszczyli wiele zabytków.

            Zobaczyliśmy Starą Synagogę, najstarszą zachowaną bożnicę w Polsce, w której obecnie mieści się oddział Muzeum Historycznego m. Krakowa Dzieje i kultura Żydów. Wewnątrz bożnicy zapoznaliśmy się z typowym wyposażeniem żydowskich synagog, jak Bima, Aron Hakodesz, Ner Tamid, Tora, jak również z tradycyjnymi świętami: Szabat, Sukot, Jom Kipur, Chanuka, Purim, Pesach, czy zabytkami rzemiosła artystycznego, oraz przedmiotami związanymi z kultem i obyczajowością żydowską. Uczniowie mieli okazję zobaczyć Synagogę Na Górce oraz Wolfa Poppera. Zwiedzono bożnicę Remuh oraz jeden z najstarszych cmentarzy żydowskich w Polsce i w Europie, który znajduje się przy tejże bożnicy. Ponadto uczniowie zobaczyli dawną łaźnię rytualną dla mężczyzn i kobiet, tzw. mykwa, Plac Nowy, ul. Beera Meiselsa - zaułek z "Listy Schindlera". Następnym celem wycieczki był  Rynek Główny, słynne Sukiennice, Kościół Mariacki i Pomnik Adama Mickiewicza.

            Podczas trzydniowej wycieczki młodzież wraz z opiekunami przebywała w hotelu Western Camp Resort w miejscowości Zator. Uczniowie mieszkali w domkach 2-6 osobowych. W czasie pobytu uczestnicy wycieczki mieli możliwość skorzystania z basenu, boisk do gry w siatkówkę i koszykówkę, obejrzenia filmu w kinie letnim. Wieczorem drugiego dnia odbyło się ognisko, podczas którego uczniowie wraz z opiekunami miło spędzili czas. 


            Opiekunami podczas wycieczki byli Katarzyna Siemieniako, Anna  Mielczarek – Gomoła i Krzysztof Wiśniewski.

          • „Technika w działaniu — Innowacje elektryczne i cyfrowe”

          • Nasza szkoła otrzymała 65 180 euro na realizację zagranicznych praktyk zawodowych na rok szkolny 2024/2025 w ramach posiadanej Akredytacji Erasmus Plus sektor Kształcenia i Szkolenia Zawodowe Akcja 1 Mobilność edukacyjna.

            Numer projektu:  2024-1-PL01-KA121-VET-000222496
            Numer akredytacji: 2023-1-PL01-KA120-VET-000188114
            Data rozpoczęcia: 2024-06-01
            Data zakończenia projektu: 2025-08-31

            Opis organizacji partnerskich

            Euromind jest międzynarodową firmą doradczą i szkoleniową z siedzibami w Andaluzji w Sewilli, Ubedzie i Maladze w Hiszpanii. Euromind jako organizator szkoleń realizuje projekty w obszarze edukacji zawodowej, ogólne i sektorowe kursy językowe, praktyki i warsztaty dla uczniów techników i szkół zawodowych, wizyty obserwacyjno-studyjne, seminaria, warsztaty poświęcone różnym stylom życia i zwyczajom panującym w państwach członkowskich Unii Europejskiej, jak również zajęcia dedykowane metodom efektywnego i praktycznego poszukiwania pracy na terenie UE.

            Berlink jako partner szkół z całej Europy stała się najlepszą i odnoszącą największe sukcesy niemiecką agencją w Berlinie oferującą praktyki zawodowe w projektach mobilności Erasmus+. Berlink jest zaangażowany w organizowanie szkoleń i mobilności edukacyjnych. Agencja oferuje najlepsze praktyki zawodowe szkolenia, warsztaty i seminaria dla uczniów, studentów i dorosłych w Berlinie w Niemczech. Dzięki profesjonalnemu i zaangażowanemu zespołowi, Berlink zapewnia spójność i jakość, dostarczając usługi na światowym poziomie w profesjonalnym, wyjątkowym standardzie. Jako część ETN International, Berlink przyczynia się do realizacji  wizji nauki i szkolenia w międzynarodowym środowisku.

            Wyjazd 1

            15 uczniów w zawodzie technik elektryk z klas trzecich i czwartych wyjedzie na praktyki do Hiszpanii do Sewilli w terminie 29-03-2025 r. – 12-04-2025 r. Odbędą tam staż zagraniczny (10 dni po 6 godzin każdego dnia szkolenia) na temat „INTELIGENTNY DOM SOLARNY/FOTOWOLTAIKA”.

            Uczniowie poszerzą swoją wiedzę na temat odnawialnych źródeł energii. Będą zgłębiać tajniki budowy systemów fotowoltaicznych, poznając nie tylko  składniki systemu OFF GRID, ale także zasady doboru komponentów oraz kluczowe parametry techniczne, które należy uwzględnić przy budowie instalacji.

            W ramach praktycznych zajęć zbudują instalację domową, która znajdzie się w domku solarnym. Energia pozyskana z promieni słonecznych zasili wszystkie urządzenia w domku, takie jak domofon, oświetlenie (w podziale na poszczególne pokoje), podgrzewanie wody użytkowej oraz pompę do mycia i podlewania. To wyjątkowa okazja, by w praktyce wykorzystać wiedzę na temat zrównoważonego rozwoju.

            Z uczniami wyjedzie jeden nauczyciel opiekun oraz jeden nauczyciel zawodu przedmiotów elektrycznych, który odbędzie szkolenie typu Job Shadowing (obserwacja pracy i metod nauczania w Hiszpanii).

            Wyjazd 2

            10 uczniów w zawodzie technik programista z klas trzecich i czwartych wyjedzie na praktyki do Niemiec, do Berlina w terminie od 04-05-2025 r. do 24-05-2025 r. Odbędą tam staż zagraniczny (15 dni po 6 godzin każdego dnia szkolenia) na temat: „NO CODE REVOLUTIN- ROZWÓJ APLIKACJI INTERNETOWYCH Z SOFTR i AIRTABLE”.

            Program edukacyjny „No Code Revolution Rozwój Aplikacji Internetowych z Softr i Airtable” łączy naukę programowania bez kodu na platformie Airtable ze wzbogacaniem językowym. Głównym celem jest wykorzystanie platform bez kodu, które umożliwiają rozwój skomplikowanych aplikacji internetowych. Uczniowie nauczą się tworzyć dostosowane aplikacje, zarządzać danymi, tworzyć przepływy pracy i automatyzować procesy. Tematy będą obejmować zrozumienie podstaw Airtable, konstruowanie i dostosowywanie aplikacji, integrację z innymi narzędziami i usługami, oraz opracowywanie strategii optymalizacji i skalowania aplikacji.

            Z uczniami wyjedzie jeden nauczyciel opiekun oraz nauczyciel zawodu w dziedzinie IT i programowania, który odbędzie szkolenie typu Job Shadowing ( obserwacja pracy i metod nauczania w Niemczech).

            Certyfikaty

            Wszyscy z uczestników projektu, którzy nabędą w czasie trwania stażu umiejętności założone w programie praktyk otrzymają dokumenty:

            • Dokument Europass Mobilność w języku polskim i angielskim, który jest dokumentem opisującym kwalifikacje i umiejętności nabyte podczas zorganizowanego pobytu w innym kraju europejskim w celach edukacyjnych lub szkoleniowych.
            • Certyfikaty uczestnictwa w stażu podpisane przez reprezentanta organizacji przyjmującej podpisane przez mentora/ opiekuna stażu z indywidualną opinią o praktykancie w języku polskim i angielskim.

            Świadczenia, które  pokrywa szkoła

            • Podróż w obie strony do Hiszpanii odbędzie się samolotem.
            • Podróż w obie strony do Niemiec odbędzie się pociągiem.
            • Noclegi i wyżywienie na miejscu.
            • Kurs języka angielskiego i angielskiego zawodowego, w wymiarze 15 godzin na terenie naszej szkoły, kurs języka hiszpańskiego lub niemieckiego i przygotowanie kulturowe w wymiarze 15 godzin lekcyjnych oraz zajęcia z pedagogiem i zajęcia z zakresu pierwszej pomocy.
            • Bilety na przejazdy komunikacją miejską.
            • Wycieczki jednodniowe do ciekawych miejsc w  Hiszpanii i Niemczech.
            • Zwiedzanie Sewilli i Berlina.
            • Dodatkowe ubezpieczenie kosztów leczenia.

            Zasady rekrutacji

            Punkty rekrutacyjne zostaną przyznane na podstawie wymienionych poniżej ocen rocznych uzyskanych przez ucznia w roku szkolnym 2023/2024:

            • średnia ocen z języków obcych: język angielski, język niemiecki i angielski zawodowy — max. 6 pkt.
            • średnia ocen z przedmiotów zawodowych liczona podwójnie — max. 12 pkt.
            • średnia ocen z przedmiotów ogólnokształcących — max. 6 pkt.
            • ocena z zachowania — max. 6 pkt. (poprawne — 3 pkt., dobre — 4 pkt., bardzo dobre — 5 pkt. wzorowe — 6 pkt.)

            System oceniania w szkole to oceny 1–6. Uczeń uzyska tyle punktów, ile wynosi jego ocena z przedmiotu, a więc:  ocena celująca — 6 pkt., bardzo dobra — 5 pkt., dobra — 4 pkt., dostateczna — 3 pkt., dopuszczająca — 2 pkt., niedostateczna — 1pkt. Ocena naganna lub nieodpowiednia z zachowania uniemożliwia wzięcie udziału w projekcie.

            Zachowana zostanie zasada równości szans i niedyskryminacji. Kobiety, mężczyźni, uczniowie z niepełnosprawnością będą mieli równe prawa, obowiązki i dostęp do projektu.

            Dla uczniów z grup ryzyka zagrożonych wykluczeniem przyznane zostaną dodatkowo 2 punkty. Wychowawcy klas przygotują informację o tych uczniach:

            • Uczniowie z niepełnosprawnością — informacja od psychologa — orzeczenie lekarskie.
            • Uczniowie z rodzin niezamożnych i terenów wiejskich — informacja od psychologa i wychowawcy np. na podstawie dokumentów o stypendium socjalnym pobieranym ze szkoły lub gminy.
            • Uczniowie płci żeńskiej — informacja od wychowawcy.

            Dodatkowe 3 punkty otrzymają uczniowie uzdolnieni technicznie w dziedzinie jakiej dotyczy projekt (udział w kołach zainteresowań, konkursach, dodatkowe udokumentowane przez ucznia działania lub wytwory jego pracy np.  skonstruowane urządzenia, dodatkowa praca w branży, stworzone programy, udział w kursach itp.). Informacje te będą weryfikowane przez kierownika szkolenia praktycznego oraz nauczycieli zawodu.

            Cele Projektu

            • Uzyskanie przez 10 uczniów z klas trzecich i czwartych Zespołu Szkół Zawodowych im. Marii Skłodowskiej-Curie w Płocku nowych kwalifikacji zawodowych związanych z nowoczesnymi technologiami w dziedzinie IT i programowania.
            • Uzyskanie przez 15 uczniów z klas trzecich i czwartych Zespołu Szkół Zawodowych im. Marii Skłodowskiej-Curie w Płocku kwalifikacji zawodowych związanych z technologiami na rzecz środowiska — pozyskiwanie energii ze słońca.
            • Poszerzenie relacji społecznych i międzykulturowych oraz kompetencji personalnych i organizacyjnych wśród 25 uczniów klas trzecich i czwartych Zespołu Szkół Zawodowych im. Marii Skłodowskiej-Curie w Płocku.
            • Zwiększenie atrakcyjności na rynku pracy, mobilności i pobudzenie potrzeby kształcenia i doskonalenia zawodowego oraz idei uczenia się przez całe życie wśród uczniów naszej placówki.
            • Podniesienie jakości procesu kształcenia w Zespole Szkół Zawodowych im. Marii Skłodowskiej-Curie w Płocku i promocja szkoły w lokalnym środowisku.
            • Podniesienie kompetencji w posługiwaniu się językiem obcym zawodowym/branżowym oraz w życiu codziennym przez 25 uczniów klas trzecich i czwartych Zespołu Szkół Zawodowych im. Marii Skłodowskiej-Curie w Płocku.

            Już wkrótce Regulamin Rekrutacji oraz Formularz Zgłoszeniowy na stronie szkoły w zakładce: Projekty unijne/Erasmus+

          • Gra miejska „Franciszka i Stefan na wagarach”

          • Świetna zabawa i świetna współpraca naszych uczniów z klas 3 TA i z 3 TF oraz wspaniale spędzony czas jako uczestnicy gry miejskiej „Franciszka i Stefan na wagarach” podczas Festiwalu Themersonów dały odpowiednio trzecie i drugie miejsce. To była niezapomniana przygoda, która pokazała, jak ważna jest wzorowa współpraca i wspólne dążenie do celu. Gratulacje dla naszych uczniów!

          • Dzień Krawata

          • 18 października Samorząd Uczniowski zorganizował w szkole Dzień Krawata. Była to okazja, aby wprowadzić do szkolnego życia trochę elegancji i kreatywności. Dziękujemy wszystkim uczniom i nauczycielom za zaangażowanie. Mamy nadzieję, że w przyszłym roku również nie zabraknie pomysłowych krawatów i miłej atmosfery.

          • Spotkanie z Robertem Karasiewiczem

          • Wczoraj w naszej szkole odbyło się spotkanie uczniów klasy 2 TE z panem Robertem Karasiewiczem, który specjalizuje się w inspirowaniu, motywowaniu i zachęcaniu do działania. Spotkanie z mówcą motywacyjnym to szansa na wsparcie uczniów w ich rozwoju osobistym jak i zawodowym.